Daimler Trucks & Buses celebrează o nouă bornă în drumul spre electrificarea portofoliului de produse: clienții din toată lumea au parcurs peste 7 milioane de kilometri cu autobuzele și camioanele electrice Mercedes-Benz, FUSO și Freightliner.Mercedes-Benz Trucks a fost primul producător care a prezentat un camion electric greu, la IAA 2016. Cu modelul eActros, compania a demonstrat că distribuția urbană grea poate fi realizată și fără emisii. Camionul are o autonomie de aproximativ 200 km, validată de testele cu clienții efectuate din 2018. Startul producției de serie este programat pentru 2021.
Al doilea camion electric Mercedes-Benz este eEconic, un model cu podea joasă, ale cărui prime teste vor debuta în 2021. eConic va fi folosit în principal pentru colectare de deșeuri, o operațiune foarte potrivită pentru camioanele electrice. Producția de serie este progaramată să debuteze în 2022.
Camionul electric ușor FUSO eCanter a fost prezentat în 2017. De atunci, peste 170 de unități produse în serie mică au fost livrate clienților din Japonia, SUA și Europa. Camionul de 7,49 tone are o autonomie de 100 km, potrivită pentru operațiunile de distribuție urbană ușoară. Modelul eCanter este produs în Kawasaki (Japonia) și Tramagal (Portugalia).
În SUA, Daimler a prezentat în 2018 camionul greu electric eCascadia și camionul de tonaj mediu eM2. Cele două modele sunt testate în prezent în operațiuni ale clienților. Flota de test cuprinde 38 de vehicule, acoperind aplicații precum distribuție locală și regională, livrare de alimente și de colete. Vehiculele de serie vor avea o autonomie de până la 370 km (eM2) și până la 400 km (eCascadia). Producția de serie a lui eCascadia va începe la mijlocul lui 2022, iar a lui eM2 la sfârșitul lui 2022.
Nu trebuie uitat nici autobuzul electric Mercedes-Benz eCitaro, produs deja în serie din 2018. Gama s-a extins de curând cu modelul articulat eCitaro G, iar în curând va fi introdusă o nouă generație de baterii. Din 2022, eCitaro va primi inclusiv o propulsie bazată pe alimentarea cu hidrogen.
Daimler își propune să ofere doar autobuze și camioane electrice în Europa, Japonia și SUA, începând din 2039. Până în 2022, în aceste regiuni se vor vinde vehicule electrice produse în serie. În a doua parte a deceniului vor fi introduse în producția de serie și celulele de combustie bazate pe hidrogen lichid.
Comentați?