Daimler va avea doar camioane și autobuze CO2 neutre din 2039
Home Autobuze Daimler va oferi doar camioane și autobuze electrice din 2039
AutobuzeCamioaneTehnologie

Daimler va oferi doar camioane și autobuze electrice din 2039

52

Daimler Trucks & Buses vrea să ofere până în 2039 doar camioane și autobuze electrice, neutre în operare din punct de vedere al emisiilor de CO2, în piețe cheie precum cele din Europa, Japonia și America de Nord.Încă din 2022, Daimler va introduce în aceste țări vehicule grele electrice cu baterii fabricate în serie. Până în 2039, portofoliul de camioane și autobuze electrice al Daimler va fi extins cu versiuni de serie alimentate cu hidrogen.

Recent, la Salonul Auto de la Tokyo, grupul a prezentat în premieră mondială noul prototip FUSO cu celulă de combustie: Vision F-Cell. În plus, toate fabricile europene ale Daimler Trucks & Buses vor fi neutre din puncte de vedere al emisiilor de CO2 până în 2022.

”Suntem angajați total în respectarea obiectivelor Tratatului de la Paris și în decarbonizarea industriei noastre. Obiectivul final este un transport total neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050. Ambiția noastră este de a oferi vehicule neutre în operare, de la rezervor la roată, până în 2039. Transportul cu adevărat neutru din punct de vedere al emisiilor poate fi oferit doar de vehiculele electrice, cu baterii sau alimentate cu hidrogen”, a declarat Martin Daum, membru în consiliul de conducere al Daimler AG responsabil pentru divizia Trucks & Buses.

Portofoliu global

Daimler Trucks testează camioane electrice din 2010, iar din 2017 produce Fuso eCanter, primul camion electric de serie mică. Va urma camionul electric greu Mercedes-Benz eActros, cu o autonomie de până la 200 km, testat intens din 2018 de clienți din Germania și Elveția. De asemenea, în SUA a început testarea modelelor electrice Freightliner eM2 și Freightliner eCascadia.

În segmentul de transport persoane, Mercedes-Benz produce în serie din 2018 autobuzul electric eCitaro, care operează deja în țări precum Germania, Norvegia, Suedia, Luxemburg și Elveția. Din 2021, eCitaro va beneficia de baterii cu electrolit solid (litiu-polimer), iar din 2022 va fi disponibil și un prelungitor de autonomie pe bază de celulă de combustie alimentată cu hidrogen.

Daimler lucrează cu tehnologia de alimentare cu hidrogen de peste 30 de ani. Până în prezent, vehiculele companiei cu celulă de combustie au parcurse milioane de km, demonstrând viabilitatea acestui concept. Totuși, rămân în continuare provocări specifice sectorului de vehicule comerciale, precum durata de viață și sarcina utilă.

FUSO Vision F-CellDespre FUSO ”Vision F-Cell”

Cu Vision F-Cell, Daimler Trucks & Buses își extinde activitatea în domeniul hidrogenului. FUSO folosește acest prototip pentru a testa tehnologia pe diferite vehicule comerciale. Camionul de 7,5 tone are un motor electric de 135 kW și o autonomie de până la 300 km. Arhitectura sistemului electric de la Vision F-Cell este comparabilă cu cea a camionului similar cu baterii, doar că bateria de tracțiune este mult mai mică și apar suplimentar rezervoare de hidrogen.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutobuzeNoutatiRutierTransportatori

Nou parteneriat între FlixBus și Christian Tour

FlixBus și Christian Tour au anunțat semnarea unui parteneriat prin care agenția...

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...