După eActros, al doilea camion electric Mercedes-Benz cu baterii va fi eConic, un model cu cabină cu podea joasă pentru aplicații urbane, în special pentru colectare de deșeuri.Testele practice cu eConic vor începe în 2021. Clienți selectați vor testa vehiculele în operațiunile zilnice, iar experiența acumulată va duce la desăvârșirea modelului de serie, a cărui producție va începe în 2022. eConic se bazează pe eActros, camion electric pentru distribuție grea, care va intra în producția de serie în 2021.
eConic va fi oferit inițial în configurație 6×2/N NLA, destinată în principal vehiculelor de colectare a deșeurilor. Camioanele electrice cu baterii sunt foarte adecvate pentru această aplicație, care presupune rute urbane planificate relativ scurte, de până la 100 km, cu multe opriri. Energia recuperată în timpul frânărilor va fi folosită pentru prelungirea autonomiei operaționale.
”Daimler Trucks & Buses își propune să ofere doar vehicule noi electrice în regiunile principale de vânzări până în 2039. Cu strategia noastră de platforme globale, aplicăm tehnologii și arhitecturi uniforme pe plan mondial și la nivelul vehiculelor electrice, pentru a accelera dezvoltarea prin intermediul sinergiilor”, a declarat Gesa Reimelt, șeful E-Mobility Group Daimler Trucks & Buses.
Mercedes-Benz eEconic nu produce emisii în timpul operării, având un efect pozitiv asupra calității vieții locuitorilor și operatorilor. Cabina joasă ”DirectVision” cu parbriz panoramic și uși laterale vitrate oferă șoferului un contact vizual direct cu utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, precum bicicliștii și pietonii. Șoferul este susținut de un număr mare de sisteme de asistență inteligente, precum Sideguard Assist. Urcarea și coborârea din cabină se face cu ajutorul a doar două trepte, pe partea pasagerului, ferită de trafic.
Portofoliul electric al Daimler Trucks & Buses
În prezent, camionul greu Mercedes-Benz eActros cu autonomie de aproximativ 200 km este testat intens de clienți din Germania și Elveția. În SUA, modelul electric de tonaj mediu Freightliner eM2 și cel greu Freightliner eCascadia sunt de asemenea în faza de testare cu clienți. Peste 140 de camioane electrice ușoare FUSO eCanter sunt deja utilizate în orașe precum New York, Tokyo, Berlin, Londra, Amsterdam, Paris sau Lisabona.
Comentați?