Compania de transport SWEG, cu sediul în Lahr (Pădurea Neagră) a comandat primul Mercedes-Benz eCitaro REX, cu Range Extender sub forma unei celule de combustie alimentate cu hidrogen.Lansată în 2018, gama de autobuze electrice eCitaro se dezvoltă rapid. În cursul acestui an, gama va fi extinsă cu noi generații de baterii, inclusiv variante cu electrolit în stare solidă.
Cu declarația sa de intenție, SWEG face deja pasul către următorul nivel: eCitaro REX cu celulă de combustie pe post de Range Extender. În primă fază, celula de combustie alimentată cu hidrogen va fi folosită pentru extinderea autonomiei. În viitor, celula de combustie va deveni principala sursă de propulsie, deschizând calea autobuzelor electrice folosite și pe distanțe lungi.
”Compania noastră a fost întotdeauna un pionier în domeniul noilor forme de mobilitate sustenabile. De aceea vrem să câștigăm experiență și cu tehnologia cu hidrogen”, au declarat reprezentanții SWEG. ”eCitaro cu celulă de combustie reprezintă o altă bornă în dezvoltarea autobuzelor urbane prietenoase cu mediul. Suntem încântați că partenerul nostru SWEG a ales această tehnologie avansată”, a spus și Ulrich Bastert, șef de Marketing și Vânzări la Daimler Buses.
Primul model eCitaro REX va fi livrat în 2022. Inițial, autobuzul va fi utilizat cel mai probabil la sediul companiei din Lahr. SWEG dezvoltă în prezent un concept de alimentare a autobuzelor urbane cu hidrogen.
SWEG (Südwestdeutsche Landesverkehr-AG) operează autobuze urbane și interurbane, dar și transportul feroviar local de marfă și pasageri din regiunea Baden-Württemberg. Compania folosește aproximativ 400 de autobuze proprii, majoritatea Mercedes-Benz și Setra, și 60 de autobuze închiriate.
În ultimii ani, compania a testat mai multe surse alternative de propulsie, inclusiv autobuze alimentate cu gaz natural. SWEG utilizează de asemenea autobuze electrice și hibride diesel-electric.
SWEG și Daimler lucrează împreună de mulți ani. În urmă cu două decenii, Mercedes-Benz a livrat către SWEG autobuzul Citaro cu numărul 1.000. Anul trecut, cel mai popular autobuz urban din Europa a ajuns la borna 55.555. SWEG acordă o atenție deosebită și siguranței. Ultimul Citaro livrat companiei era echipat și cu noul sistem de asistență la viraj Sideguard Assist.
Comentați?