Test Iveco S-Way 480: Punte între performanțe
Home Camioane Test Iveco S-Way 480: Punte între performanțe
Camioane

Test Iveco S-Way 480: Punte între performanțe

61

Cu Iveco S-Way 480 revenim pe traseul clasic de test al tuttoTrasporti, trecând în premieră peste noul viaduct San Giorgio din Genova. Un test plin în simboluri, dar și de cifre, cu un bun echilibru între performanțe și profitabilitate. Text: Danilo Senna; Adaptare: Ionuț Păduraru; Foto: tuttoTrasportiEra nevoie de un camion măreț pentru a celebra noul pod San Giorgio, care reconectează mai degrabă comunitatea decât orașul, și pentru a reveni pe ruta tradițională de teste a tuttoTrasporti. Alesul este Iveco S-Way 480. Prezentat anul trecut la Madrid, unde este asamblat, el reprezintă noul vârf de gamă al producătorului italian în segmentul greu. Urmașul lui Stralis își propune să îmbunătățească stilul și calitatea, fără a pierde nimic din caracteristicile mecanice recunoscute. În centru este același motor de 11 litri, care nu încetează să ne uimească.

Test Iveco S-Way 480: Împotriva curentului

În timp ce alți producători europeni par a se concentra mai mult pe motoarele de 13 litri, Iveco crede în continuare în downsizing. Iar rezultatul acestui test îi dă dreptate, deși porțiunile cu lucrări și schimbări de bandă din Apenini au făcut totul pentru a-l încetini. Rezultatul: sub 28 de litri la 100 km, un consum mai degraba caracteristic unui autocar turistic decât unui cap tractor cu semiremorcă de aproape 44 de tone.

Test Iveco S-Way 480 dulapuri parbrizAceste cifre certifică eficiența și modul lin de operare ale transmisiei Hi-Tronix, care dispune acum și de o funcție Ecoroll la sistemul predictiv de menținere a vitezei de croazieră. În general, toată electronica de la bord a făcut un pas înainte, chiar dacă asistentul de bandă încă mai vede marcaje imaginare din când în când. Este păcat că cele mai recente sisteme de asistență pentru șofer, precum direcția activă, detectarea vehiculelor din punctele fără vizibilitate sau camerele video nu sunt încă disponibile.

La suspensii nu era mult de lucru, ele asigurau deja un bun echilibru între confort și stabilitate. Totuși, noua punte față a câștigat în finețe. Ea face pereche bună cu o punte spate care, ajutată de cuplul generos al motorului de 11 litri (2.300 Nm), reușește să tragă optim la un raport de transmisie de 1:2,47. Calitatea superioară a lui S-Way este demonstrată și de greutatea proprie, redusă pentru un cap tractor cu o cabină foarte înaltă, chiar dacă față de vechiul Stralis s-au adăugat câteva zeci de kilograme. La închidere, ușile și balamalele au un sunet mult mai plăcut. Iar la interior, nivelul de zgomot a scăzut mult față de Stralis.

Test Iveco S-Way 480: Puține puncte slabe

Test Iveco S-Way 480 panou instrumenteDorind să criticăm la sânge modelul S-Way, sau cel puțin exemplarul nostru de test, ne-am fi dorit ca vopseaua să aibă o calitate mai bună. Sau ca ușile compartimentelor externe să nu se împiedice una de alta când sunt deschise în același timp. Păcate vechi, pe care Iveco le face uitate cu scaunele confortabile, cu articulație dublă a spătarului. La interior, instrumentarul îți induce inevitabil un sentiment de deja vu, dar atmosfera este plăcută și ventilată corespunzător. Eliminarea deflectoarelor de la uși facilitează vizibilitatea în oglinzi, dar bordul reflectă în anumite momente razele soarelui.

Test Iveco S-Way 480 bordEcranul central este operat intuitiv de la butoanele de pe volan, dar funcții mai avansate, precum evaluatorul stilului de condus DSE, sunt detașate pe consola centrală. Revenind la volan, comenzile rămân comunicative și directe, dar coloana de direcție are un nivel de ajustare limitat și este destul de zgomotoasă când se trece peste imperfecțiuni ale asfaltului. Acesta este poate singurul minus real într-un cadru general de succes, deși condiționat de dimensiunile fostei cabine, inclusiv bordul. Luând în calcul toate aceste date, Iveco a reușit din nou un miracol.

Spații recuperate. Volanul complet nou și designul revizuit al bordului nu reușesc să ascundă complet derivarea din Stralis, evidentă în cazul panoului de instrumente. Totuși, sistemul predictiv ACC funcționează mult mai bine. Plafonul mai puțin înclinat permite compartimente mai aerisite deasupra parbrizului. Și sertarele de sub pat au o capacitate mai mare.

Toate la locul lor. Cabina cea mai înaltă lasă loc pentru compartimente externe, în special pentru cel de jos. Sub grilă, sistemele sunt separate clar: în dreapta cel electric și unitatea de control, iar în stânga cel pneumatic și distribuitorul.

Puțin peste. În clasa motoarelor de 11 litri, cei mai buni competitori se opresc la 460 CP și 2.200 Nm. Cursor 11 se descurcă mai bine. De aceea, Iveco crede atât de mult în el, fără a renunța la motorul de 13 litri.

AVANTAJE
Consum mic
Zgomot redus
Calitate generală îmbunătățită

DEZAVANTAJE
Ajustarea coloanei de direcție
Bordul și instrumentele de la Stralis
Lipsa unor sisteme de asistență

Articol din revista Cargo&Bus 283 (Octombrie 2020)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Ford Trucks și IVECO semnează un Memorandum de Înțelegere pentru a examina potențiale sinergii

Ford Trucks și IVECO au în plan un eventual parteneriat tehnologic. Primul...

Camioane

Gheorghe Vlase – Ambasadorul Ford Trucks F-Max pentru un condus eficient

AIC Trucks anunță lansarea unui proiect de test și analiză reală a...

Camioane

Camioanele „verzi” scapă de taxa de tranzitare a Bucureștiului

Vehiculele comerciale cu propulsie electrică sau hibridă vor fi scutite de plata...

Camioane

Volvo FH16: Un motor nou și mai puternic

Volvo Trucks introduce un nou motor pentru emblematicul său camion FH16. Cu...