Primele camioane Scania alimentate cu hidrogen
Home Camioane Primele camioane Scania alimentate cu hidrogen
CamioaneTehnologie

Primele camioane Scania alimentate cu hidrogen

60

ASKO, o companie din Norvegia specializată în vânzări en-gros, a început să opereze primele patru camioane electrice Scania echipate cu celule de combustie alimentate cu hidrogen, dar și propria stație de alimentare cu hidrogen, în Trondheim.Nu există o singură soluție universală pentru electrificarea vehiculelor comerciale grele. Una dintre tehnologiile explorate de Scania și clientul său ASKO este camionul cu celulă de combustie alimentată cu hidrogen. Parteneriatul a ajuns acum la faza următoare, în care primele patru camioane Scania alimentate cu hidrogen vor fi folosite în operațiuni reale. Testele pilot vor ajuta la obținerea unor noi cunoștințe și la dezvoltarea tehnologiei.

”Scania continuă să lucreze cu tehnologii revoluționare care susțin tranziția către un transport fără carburanți fosili. O parte importantă a dezvoltărilor se fac alături de clienți progresiști, precum ASKO, în aplicații specializate”, a declarat Karin Rådström, șef de Vânzări și Marketing al Scania.

Scania a dezvoltate numeroase versiuni de electrificare, adecvate pentru cât mai multe aplicații de transport. Producătorul a cercetat și dezvoltat tehnologii hibrid-electric cu biocarburanți, dar și vehicule complet electrice. Scania a lansat anul trecut autobuzul electric cu baterii, dar lucrează și cu vehicule electrice care se încarcă prin fire aeriene sau celule de combustie.

”Hidrogenul este o opțiune interesantă pentru electrificarea transportului pe distanțe lungi. Testele inițiale arată că tehnologia este viabilă și în regiunile cu climat rece. Vreau să mulțumesc companiei ASKO pentru acest pas timpuriu și îndrăzneț, care implică hidrogen din surse regenerabile și propria infrastructură de reîncărcare”, a mai spus Rådström.

Ca întotdeauna, Scania a ales o abordare modulară pentru noile modele. Cele patru camioane folosite în operațiunile ASKO au motorul cu combustie internă înlocuit cu unul electric, alimentat cu electricitate provenită de la celulele de combustie și de la bateriile reîncărcabile. Restul sistemului de propulsie conține aceleași componente ca în camioanele și autobuzele hibrid Scania.

Primele camioane Scania alimentate cu hidrogen:

Masă maximă admisă: 26+1 tone
Configurație: 6×2*4
Sistem de propulsie: motor electric de 290 kW/putere continuă 210 kW, transmisie cu 2 viteze, cuplu maxim 2200 Nm
Baterii: 56 kWh Li-ion
Încărcător on-board: 22 kW AC cu interfață CCS
Celulă de combustie: 90 kW PEFC
Rezervoare de hidrogen: 33 kg @350 bar
Autonomie estimată: 400-500 km

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

1.500 de camioane Volvo FH Aero pentru Lannutti

Volvo Trucks a primit o comandă de 1.500 de camioane Volvo FH...

CamioaneNoutati

IGPR: Şoferilor depistaţi pozitiv la Drugtest nu li se face dosar penal

Poliţia Română precizează că şoferilor testaţi pozitiv cu aparatul Drager5000 nu li...

CamioaneNoutati

Institutul Fraunhofer: 1000 de locații de încărcare sunt suficiente pentru majoritatea traficului de camioane

Institutul Fraunhofer și Amazon au analizat câte stații de încărcare rapidă pentru...

CamioaneNoutati

Noua gamă Ford Trucks F-LINE se prezintă în cadrul unei caravane naționale

AIC Trucks anunță lansarea în România a noii game de camioane F-LINE,...