Primele camioane Scania alimentate cu hidrogen
Home Camioane Primele camioane Scania alimentate cu hidrogen
CamioaneTehnologie

Primele camioane Scania alimentate cu hidrogen

13

ASKO, o companie din Norvegia specializată în vânzări en-gros, a început să opereze primele patru camioane electrice Scania echipate cu celule de combustie alimentate cu hidrogen, dar și propria stație de alimentare cu hidrogen, în Trondheim.Nu există o singură soluție universală pentru electrificarea vehiculelor comerciale grele. Una dintre tehnologiile explorate de Scania și clientul său ASKO este camionul cu celulă de combustie alimentată cu hidrogen. Parteneriatul a ajuns acum la faza următoare, în care primele patru camioane Scania alimentate cu hidrogen vor fi folosite în operațiuni reale. Testele pilot vor ajuta la obținerea unor noi cunoștințe și la dezvoltarea tehnologiei.

”Scania continuă să lucreze cu tehnologii revoluționare care susțin tranziția către un transport fără carburanți fosili. O parte importantă a dezvoltărilor se fac alături de clienți progresiști, precum ASKO, în aplicații specializate”, a declarat Karin Rådström, șef de Vânzări și Marketing al Scania.

Scania a dezvoltate numeroase versiuni de electrificare, adecvate pentru cât mai multe aplicații de transport. Producătorul a cercetat și dezvoltat tehnologii hibrid-electric cu biocarburanți, dar și vehicule complet electrice. Scania a lansat anul trecut autobuzul electric cu baterii, dar lucrează și cu vehicule electrice care se încarcă prin fire aeriene sau celule de combustie.

”Hidrogenul este o opțiune interesantă pentru electrificarea transportului pe distanțe lungi. Testele inițiale arată că tehnologia este viabilă și în regiunile cu climat rece. Vreau să mulțumesc companiei ASKO pentru acest pas timpuriu și îndrăzneț, care implică hidrogen din surse regenerabile și propria infrastructură de reîncărcare”, a mai spus Rådström.

Ca întotdeauna, Scania a ales o abordare modulară pentru noile modele. Cele patru camioane folosite în operațiunile ASKO au motorul cu combustie internă înlocuit cu unul electric, alimentat cu electricitate provenită de la celulele de combustie și de la bateriile reîncărcabile. Restul sistemului de propulsie conține aceleași componente ca în camioanele și autobuzele hibrid Scania.

Primele camioane Scania alimentate cu hidrogen:

Masă maximă admisă: 26+1 tone
Configurație: 6×2*4
Sistem de propulsie: motor electric de 290 kW/putere continuă 210 kW, transmisie cu 2 viteze, cuplu maxim 2200 Nm
Baterii: 56 kWh Li-ion
Încărcător on-board: 22 kW AC cu interfață CCS
Celulă de combustie: 90 kW PEFC
Rezervoare de hidrogen: 33 kg @350 bar
Autonomie estimată: 400-500 km

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

40 de camioane destinate sectorului de construcții, livrate de AUTOGLOBUS la Timișoara

Autoglobus anunță livrarea a 40 de camioane către Drumuri și Poduri Banat...

Camioane

eActros 600 a trecut cu succes toate testele înainte de începerea producției de serie

Wörth am Rhein găzduiește nu numai cea mai mare fabrică de camioane...

Camioane

Ford Trucks și IVECO semnează un Memorandum de Înțelegere pentru a examina potențiale sinergii

Ford Trucks și IVECO au în plan un eventual parteneriat tehnologic. Primul...

Camioane

Gheorghe Vlase – Ambasadorul Ford Trucks F-Max pentru un condus eficient

AIC Trucks anunță lansarea unui proiect de test și analiză reală a...