Scania va dezvolta o autogunoieră cu celulă de combustie împreună cu Renova, o companie din vestul Suediei care se ocupă de manipularea deșeurilor menajere.Camionul va avea un sistem de propulsie 100% electric, precum și un compactor operat electric.
”Suntem foarte interesați să câștigăm mai multă experiență cu celulele de combustie în operațiuni reale ale clienților. Celula de combustie este o tehnologie promițătoare în contextul nevoii de decarbonizare în transporturi”, a declarat Marita Nilsson, responsabil cu tehnologia electrică la Scania și manager al acestui proiect.
Autogunoierele operează deseori în zone rezidențiale, foarte devreme dimineața. Deoarece au emisii reduse și sunt mai silențioase, vehiculele electrice devin foarte atractive pentru aceste operațiuni. Renova și alte companii de reciclare au mai testat camioane electrice, dar aceasta va fi prima autogunoieră cu celulă de combustie.
”Electrificarea cu celule de combustie alimentate cu hidrogen este o alternativă foarte atrăgătoare pentru vehiculele comerciale grele, precum autogunoierele. Camioanele vor beneficia de toate avantajele electrificării, dar vor menține unele dintre aspectele pozitive ale operațiunilor cu carburanți fosili, precum autonomia, timpul de operare și sarcina utilă”, a declarat Hans Zackrisson, șef de dezvoltare la Renova.
Proiectul va fi implementat în cooperare cu Agenția Suedeză pentru Energie și Institutul Regal de Tehnologie din Stockholm. Prima autogunoieră cu celulă de combustie va fi livrată la sfârșitul anului 2019 sau începutul lui 2020.
Scania a anunțat în trecut că dezvoltă tehnologia celulei de combustie în cooperare cu comerciantul en-gros de alimente Asko din Norvegia, care și-a deschis o fabrică proprie de hidrogen. Scania va livra pentru Asko patru camioane de distribuție cu celulă de combustie, care vor avea o autonomie de 500 km.
Comentați?