Germania a inaugurat a doua secțiune de autostradă electrificată, situată pe A1, între Schleswig și Holstein. Compania de transport Bode a început deja testele cu un camion Scania echipat cu pantograf.Primul camion care circulă pe noua secțiune electrificată este un Scania R 450 cu remorcă frigorifică Krone. Tot ce trebuie să facă șoferul este să țină camionul hibrid pe mijlocul benzii, altfel pantograful nu se va extinde pentru a face contact cu firul electric aerian.
”La început, mi s-a părut dificil să circul pe acest coridor fix”, spune șoferul Detlev Gramkow. Dar, odată cu trecerea timpului, șoferul de 52 de ani obține tot mai ușor simbolul de camion verde care se aprinde în bord. Atunci, tot ce trebuie să facă este să apese un buton pentru extinderea pantografului. Rezultatul este un camion care circulă pe acea porțiune 100% electric, fără emisii.
În Germania mai există o porțiune de autostradă electrificată pe A5, în Hessen, iar anul viitor vor începe testele și pe a treia secțiune, pe B462, în Murgtal (Baden-Württemberg). 15 camioane hibrid, câte 5 pe fiecare dintre cele 3 secțiuni, vor fi testate în cadrul acestui program. Camioanele sunt produse de Scania în colaborare cu Siemens.
Bode este singurul partener pentru testele practice de pe autostrada A1. Celelalte 4 camioane vor fi livrate în în primele luni ale acestui an. În funcție de trafic, camioanele vor parcurge porțiunea electrificată de autostradă și de 5 ori pe zi, colectând rapid datele necesare pentru evaluarea tehnologiei. Camioanele vor fi folosite pentru transport de alimente între centrul logistic al Bode și portul sau terminalul feroviar din Lübeck. De acolo, mărfurile vor pleca cu feribotul sau trenul spre magazinele Lidl din Scandinavia.
Conform Scania, randamentul camionului hibrid este de 77%, față de 62% în cazul unui camion electric cu baterii. Cei 5 km de autostradă electrificată sunt suficienți pentru o călătorie fără emisii, dar și pentru încărcarea suplimentară a bateriilor.
Comentați?