Pentru a contribui la economia circulară și a extinde durata de viață a produselor sale, Renault Trucks lansează, împreună cu Indra, un studiu preliminar pentru introducerea unui canal de reutilizare și reciclare a pieselor vechi ale camioanelor grele de marfă. Studiul este efectuat cu sprijinul financiar al ADEME.
Spre deosebire de autoturisme și vehiculele comerciale ușoare, în prezent nu există în Europa nicio cerință legală privind reciclarea pieselor camioanelor grele la finalul vieții acestora sau când nu mai sunt folosite. Împreună cu specialistul în reciclare Indra Automobile Recycling și Agenția pentru Administrarea Mediului și Energiei (ADEME), producătorul de camioane Renault Trucks va efectua un studiu menit a identifica factorii cheie și criteriile necesare pentru introducerea cu succes a propriei rețele de reciclare a vehiculelor grele de marfă și distribuirea pieselor uzate rezultate.
Studiul va include o analiză a situației pentru reciclarea camioanelor grele care nu mai sunt folosite, precum și o actualizare a metodelor de dezmembrare, factori cheie în stabilirea unui canal de reciclare. Studiul va include și o analiză detaliată a pieței potențiale pentru reutilizarea pieselor și recomandări despre fluxul logistic și schemele de distribuție pentru astfel de piese.
Rezultatele acestui studiu ce se va întinde pe durata unui an va stabili o procedură pentru introducerea unui canal de reutilizare și reciclare a pieselor în Franța.
Această abordare este o continuare a acțiunilor Renault Trucks de a promova economia circulară, ce include conversia vehiculelor vechi la fabrica de la Bourg-en-Bresse (Used Trucks Factory) și activitatea de remanufacturare a pieselor de la fabrica din Limoges.
Comentați?