Noua generație Scania Citywide vine cu un consum mai mic de combustibil și energie, o capacitate mai mare pentru pasageri, o manevrabilitate mai bună și un confort îmbunătățit pentru șofer și pasageri.Scania a prezentat la Busworld noua generație de autobuze pentru operațiuni urbane și suburbane. Gama Citywide include toate variantele de combustibil și cea mai completă ofertă de combustibili alternativi de pe piață.
”Ideea de la care am plecat a fost să construim un autobuz mai spațios, mai luminos și mai ușor de întreținut. Pentru a încetini încălzirea globală, este esențial ca autobuzele să ofere tot confortul necesar pentru a convinge tot mai mulți oameni să folosească transportul în comun”, a declarat Anna Carmo e Silva, șeful diviziei Buses & Coaches a Scania.
Motorul de 7 sau 9 litri, montat lateral, precum și motorul electric, amplasate pe autobuzele urbane de 12 metri lungime, cu podea coborâtă, asigură în plus trei locuri după putea spate. În plus, sarcina mărită pe puntea față poate face loc altor două scaune. În total, capacitatea pentru pasageri a fost mărită la maxim, ajungând la aproximativ 100, în funcție de propulsia autobuzului și planul de construcție.
Autobuzul cel mai folosit în operațiunile urbane este cel echipat cu motor de 7 litri, cu care consumul de combustibil a fost redus cu 3-5%. Combinat cu o performanță îmbunătățită a cutiei de viteze, se poate obține în plus o reducere de 1-3%. Odată cu introducerea funcției start/stop, reducerea totală a consumului de motorină și biodiesel va fi de 8%. Pentru autobuzele alimentate cu gaz, reducerea ajunge până la 15%.
Economie în plus de combustibil poate fi obținută cu funcția Scania Opticruise la autobuzele suburbane cu podeaua coborâtă. Eficiența de combustibil este și ea pozitiv influențată de aerodinamică îmbunătățită, de Cruise Control cu Active Prediction, ventilatorul electric de răcire, SCR și masa redusă.
Noul Scania Citywide are un interior complet nou, podeaua și panourile laterale fiind vopsite în culori deschise. Geamurile laterale sunt mai mari, iar linia plafonului mai ridicată, pentru mai multă lumină naturală în interiorul autobuzului. Coridorul mai larg și iluminatul indirect în întreg autobuzul vor adăuga în plus senzația de spațiu și confort. Pasagerii și șoferii se vor bucura laolaltă de o aerisire mai bună. Spațiul mai larg va permite fluxului de pasageri să fie mai rapid, deci timpul de oprire a autobuzului în stații se va scurta.
La varianta cu podeaua mai joasă, va putea fi montat în plus un geam în spate, comparativ cu actualul Citywide, datorită schimbării locului de amplasare a motorului. Clienții pot selecta și amplasarea unor geamuri laterale suplimentare în partea de jos, între punțile față și spate, care să aducă și mai multă lumină în zona pasagerilor.
Pentru a ajuta operatorii să mențină curățenia în toate zonele autobuzului, acesta a fost construit un număr minim de margini și goluri. În zona șoferului, complet nouă, a fost îmbunătățită ergonomia, prin amplasarea mai bună a pedalelor, spațiu mai mare pentru picioare, mai multe reglări pe înălțime, reglări fără trepte și în toate unghiurile ale scaunului șoferului, o vizibilitate mai bună și posibilitate de acces mai bun la instrumente. Aproape toate butoanele de pe panoul de control pot fi personalizate ușor în funcție de cerințele clientului. Toată gama de autobuze Scania Citywide a fost construită cu un sistem electric comun, pentru a ușura monitorizarea și repararea acestuia.
Comentați?