În România s-au înmatriculat în 2020 un număr de 4.547 de camioane noi de peste 16 tone. Majoritatea mărcilor și-au menținut poziția din 2019, dar Ford Trucks a urcat până pe locul 4, în timp ce Scania a coborât pe 7.
Pe fondul crizei Coronavirus și a contextului european nesigur din transporturile rutiere, piața de camioane grele noi a scăzut anul trecut cu o treime. Cele mai mari scăderi s-au înregistrat în segmentul de autotractoare pentru transport internațional.
În ce privește preferințele companiilor din România, majoritatea mărcilor și-au păstrat poziția din 2019. Podiumul este identic, format din Mercedes (lider de piață pentru al șaptelea an consecutiv), MAN și Volvo. Cea mai spectaculoasă creștere a fost înregistrată de Ford Trucks, care a urcat de pe locul 7 (la finalul lui 2019) pe 4 (la finalul lui 2020). În schimb, DAF a pierdut o poziție față de 2019, iar Scania două, ajungând pe penultimul loc.
În ce privește volumele, nicio marcă nu a mai atins în 2020 borna de 1.000 de unități înmatriculate. Cel mai aproape a fost Mercedes, care a avut totuși o scădere de peste 40% față de 2019. Cele mai mari scăderi, de peste 50%, au fost înregistrate de DAF și Scania.
Au fost și mărci pe plus în 2020. Ford Trucks a avut un plus de aproximativ 7%, iar Renault chiar de 14%, dar la volume foarte mici. Alte două mărci, MAN și Volvo, au avut anul trecut scăderi mai mici decât media, câștigând cotă de piață.
Înmatriculări România camioane noi peste 16 tone în 2020
Marcă | Evoluție loc față de 2019 | Unități | Evoluție față de 2019 |
1. Mercedes | 0 | 946 | -40,3% |
2. MAN | 0 | 870 | -23,1% |
3. Volvo | 0 | 786 | -27,6% |
4. Ford Trucks | +3 | 540 | 7,1% |
5. DAF | -1 | 476 | -53,2% |
6. Iveco | 0 | 328 | -39,3% |
7. Scania | -2 | 287 | -56,0% |
8. Renault | 0 | 261 | 14,4% |
Total | 4.547 | -33,6% |
Comentați?