Renault T High 480 exterior
Home Camioane Test Renault Trucks T High 480: Notabil
Camioane

Test Renault Trucks T High 480: Notabil

26

T High 480 poate fi cu adevărat modelul salvator pentru Renault Trucks. Nu îi lipsește cabina înaltă, puterea corectă și mecanica inteligentă. Să vedem și cum merge! Text: Danilo Senna; Adaptare: Ionuț Păduraru; Foto: tuttoTrasportiNăscută în 2013, gama T a părut să elibereze în sfârșit Renault Trucks din rolul de Cenușăreasă a pieței europene. Astfel, camioanele produse la Lyon au început să fie văzute și în flotele unor companii care nu luaseră niciodată înainte această marcă în considerare. Păcat că împărțirea rolurilor cu compania mamă Volvo a fost puțin… incertă, până în punctul în care a slăbit ambițiile promise inițial.

Renault T High 480 fisa tehnicaAcum strategia comercială a fost în sfârșit definită, așa că ne putem gândi la o renaștere, deși între timp au trecut cinci ani. Iar acest T High 480 poate fi arma ideală. Dacă te interesează puterea de la autotractorul continental francez, există și o versiune de 520 CP, dar cei care trec de granița de 500 CP se îndreaptă în general spre alte mărci. Totuși, T High 480 are o cabină exclusivistă cu podea plată, un element întâlnit doar la vârfurile de gamă ale unor mărci precum Mercedes sau Scania. Sub aceasta avem o mecanică premium, comună cu cea a lui Volvo FH. Totul la un preț similar cu al unui DAF sau Iveco de putere egală. Pe scurt, acest T High 480 este o afacere. De ce să nu profiți de ea? În plus, perioada de 5 ani de la lansare nu a trecut în van pentru Renault T: urmașul vizionarului Magnum s-a molipsit cu eficiență suedeză și a căpătat un ADN foarte respectabil.

Tehnică inteligentă

Cu o aerodinamică redesenată (spoilere și flapsuri redesenate), T a trecut între timp și la motoare cu injecție cu rampă comună. Vorbim despre motoarele de 13 litri, o cilindree care pare că a câștigat majoritatea pieței în Europa (și nu numai). Echipat cu o serie de accesorii inteligente, precum pompa de servodirecție cu debit variabil sau compresorul decuplabil, motorul are performanțe excelente. Cuplul maxim este disponibil deja la 950 rpm și rămâne constant până la 1.400 rpm, permițând folosirea celui mai relaxat raport disponibil în puntea spate (2,47:1). Nu există retarder, o noutate pentru camioanele grele Renault testate de noi. Nu lipsesc însă suspensiile integral pneumatice, cu care francezii ne-au obișnuit de când gamele T au fost disponibile pentru teste. Pe de o parte, suspensiile pneumatice sporesc confortul, dar pe de altă parte ridică greutatea autotractorului: declarată la puțin sub 8.000 kg, dar măsurată la puțin peste, ca un adevărat model de top.

Renault T High 480 interiorInterior original

Nu că alte calități, după cum am și menționat deja, ar lipsi. Spațiul interior este bine exploatat cu idei inteligente, precum patul de jos care se poate trage în afară pentru a extinde lățimea sau cel de sus cu o secțiune pliabilă care se poate transforma în compartiment de stocare. Volumul disponibil pentru bagaje este corespunzător, cu porțiunea din dreapta oarecum mai mare decât cea din stânga. Deasupra aripilor mai există un spațiu izolat pentru echipamentele care se pot murdări ușor, precum mănuși și cârpe. Bordul păstrează porțiunea centrală voluminoasă îndreptată spre șofer care a apărut la Magnum, actualizată în design și care dispune acum de un raft de mari dimensiuni deasupra. Levierul schimbătorului de viteze montat pe coloana de direcție și frâna de mână electrică (Renault T a fost primul model care a oferit acest echipament) ajută la o deplasare ușoară prin cabina care depășește peste tot 2 metri înălțime.

Renault T High 480 avantaje dezavantajeAmplasarea comenzilor este mai controversată, cu butoane sub și deasupra volanului pentru reglarea vitezei de croazieră. Apoi, coloana de direcție are o singură reglare: schimbarea înclinării și adâncimii se face simultan. Rezultatul este că de cele mai multe ori trebuie să ne mulțumim cu o poziție de compromis care, în orice caz, nu este una prea verticală. Acestea fiind spuse, T 480 se conduce bine, iar suspensia integral pneumatică nu afectează prea mult precizia traiectoriei. În ciuda rapoartelor mai lungi în comparație cu modelul T 520 testat acum mai bine de un an, camionul păstrează o anume scânteie. Cele câteva urcări adăugate față de vechiul nostru traseu, care era deja unul greu, au făcut ca T 480 să consume puțin mai mult decât fratele său mai puternic. Și are nevoie de mai puțin AdBlue față de ultimele modele Renault și Volvo testate de noi. Cu aproape 400 kW, frâna de motor Optibrake ne-a făcut să nu simțim lipsa retarderului. Sistemul Optivison este util și punctual, administrând transmisia în funcție de topografie pentru a maximiza inerția camionului și a reduce consumul.

Articol apărut în numărul 271 (Aprilie 2018) al revistei Cargo&Bus. În ediția print puteți regăsi și măsurători detaliate pentru comportamentul dinamic și consumurile de carburant și AdBlue.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Ford Trucks și IVECO semnează un Memorandum de Înțelegere pentru a examina potențiale sinergii

Ford Trucks și IVECO au în plan un eventual parteneriat tehnologic. Primul...

Camioane

Gheorghe Vlase – Ambasadorul Ford Trucks F-Max pentru un condus eficient

AIC Trucks anunță lansarea unui proiect de test și analiză reală a...

Camioane

Camioanele „verzi” scapă de taxa de tranzitare a Bucureștiului

Vehiculele comerciale cu propulsie electrică sau hibridă vor fi scutite de plata...

Camioane

Volvo FH16: Un motor nou și mai puternic

Volvo Trucks introduce un nou motor pentru emblematicul său camion FH16. Cu...