Test Mercedes-Benz Actros 1845: Control total
Home Camioane Test Mercedes-Benz Actros 1845: Control total
Camioane

Test Mercedes-Benz Actros 1845: Control total

42

Cel mai nou episcop al stelei în trei colțuri a ajuns pe traseul nostru. Aici se putea descurca aproape de unul singur, deoarece este primul camion cu capabilități de conducere autonomă de nivelul 2. Test Mercedes-Benz Actros 1845 cu cabină StreamSpace. Text: Danilo Senna; Adaptare: Ionuț Păduraru; Foto: tuttoTrasporti Dacă nu ar fi absența oglinzilor laterale, noul Actros ar arăta aproape la fel ca generația precedentă. Dar înlocuirea oglinzilor cu camere video digitale este chiar esența noului vârf de gamă Mercedes. Cel puțin la exterior. La interior avem un instrumentar complet digital și mai ales ”creierul” extrem de avansat care îl controlează. Atât de avansat, încât acest 1845 aproape că poate să meargă singur: citește indicatoarele rutiere, direcția are corecție activă și sistemul predictiv PPC funcționează și pe drumurile naționale, nu doar pe autostrăzi. Pe scara care ne va duce spre condusul complet autonom, Mercedes este primul producător de camioane care a urcat pe a doua treaptă. Dar nu ne miră, deoarece Actros a fost mereu un pionier, încă de la lansarea sa din 1996.

Test Mercedes-Benz Actros 1845: Factorul uman

Test Mercedes-Benz Actros 1845: Control totalPrin lege, șoferul este încă necesar, și slavă Domnului pentru asta, deoarece ar fi păcat să ratezi această experiență. Cabina StreamSpace, deși nu este cea mai voluminoasă (mai există alte două mai mari), are podea plată care îți permite să te plimbi în deplină libertate. Mai ales că modelul de test avea scaunul pasagerului pliabil și patul de sus înlocuit cu o plasă pentru bagaje. Confortul la bord a fost îmbunătățit datorită conectivității și unor accesorii practice, precum zona de încărcare inductivă a telefoanelor mobile. Actros îți permite să te conectezi de la distanță cu computerul de bord, controlând inclusiv funcții care înainte erau dependente de cheia de pornire (lumini, niveluri, date de călătorie, etc.). Multe butoane fizice au fost înlocuite de ecranul central digital, care poate fi controlat și cu ajutorul suprafețelor tactile de pe partea dreaptă a volanului. Pe partea stângă există zone similare pentru accesul în panoul de instrumente, care este de asemenea configurabil. Multe suprafețe strălucitoare și verticale, dar totuși nu există reflexii deranjante. Dacă e vreo problemă, aceasta este meniul foarte stufos sau posibilitatea de a accesa funcțiile din greșeală, în timp ce conduci.

Test Mercedes-Benz Actros 1845: Graba strică treaba

Direcția, asistată electric pentru a putea fi activă, nu necesită mult efort din partea șoferului. Iar la drum lung chiar poți abandona volanul câteva secunde, după care vei fi atenționat. În plus, camionul monitorizează traficul și dispune de cea mai avansată frână de urgență de pe piață (ABA 5), menține adaptiv/predictiv viteza de croazieră cu funcție stop&go, iar radarul detectează pietonii, bicicliștii sau alte obstacole de pe partea pasagerului. Un camion care îți permite să mergi liniștit, fără să atingi viteze medii prea mari, în stilul Mercedes, dar cu un consum mic de motorină și AdBlue. La final, consumul a fost egal cu al fostului 1846 cu motorul de 10,8 litri, care este mult mai ușor. Fapt ce demonstrează că noul Actros a fost rafinat în detaliu, chiar dacă modificările vizibile sunt puține. Și nu este nici atât de lent, egalând rezultatul lui FH 460. Pentru încetinire nu există retarder, dar această lipsă este compensată de o frână de motor puternică.

Stea optimizată

Absența oglinzilor laterale îmbunătățește aerodinamica, dar nu drastic, ci cu 2-3%. Mercedes a păstrat însă oglinzile secundare clasice pentru colțul și ușa din dreapta. Cel mai probabil, va trebui să așteptăm următoarea restilizare pentru a vedea oglinzile convenționale complet eliminate.

Dimensiuni cabină

Cabina StreamSpace este una lată (este disponibilă și o versiune de 2,3 metri) cu podea plată, deci cu o treaptă în plus. La interior oferă o înălțime constantă de aproape 2 metri, ca BigSpace, dar compartimentele sunt mai puțin spațioase, din cauza plafonului înclinat.

Articol apărut în revista Cargo&Bus nr. 281, ediția iunie-iulie 2020, unde sunt disponibile și măsurătorile complete de consum și dinamică.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Ford Trucks și IVECO semnează un Memorandum de Înțelegere pentru a examina potențiale sinergii

Ford Trucks și IVECO au în plan un eventual parteneriat tehnologic. Primul...

Camioane

Gheorghe Vlase – Ambasadorul Ford Trucks F-Max pentru un condus eficient

AIC Trucks anunță lansarea unui proiect de test și analiză reală a...

Camioane

Camioanele „verzi” scapă de taxa de tranzitare a Bucureștiului

Vehiculele comerciale cu propulsie electrică sau hibridă vor fi scutite de plata...

Camioane

Volvo FH16: Un motor nou și mai puternic

Volvo Trucks introduce un nou motor pentru emblematicul său camion FH16. Cu...