Prima comandă pentru eCitaro cu baterii ”solid state”
Home Autobuze Prima comandă pentru eCitaro cu baterii ”solid state”
AutobuzeTehnologie

Prima comandă pentru eCitaro cu baterii ”solid state”

59

Mercedes‑Benz a primit o comandă record pentru autobuzul urban electric eCitaro din partea companiei ESWE din Wiesbaden (Germania): 56 de unități, dintre care 41 de eCitaro cu baterii ”solid state”.Ca furnizor al soluției de mobilitate electrică, Mercedes‑Benz nu va livra doar vehiculele, ci se va ocupa și de modificarea service-ului și montarea echipamentelor și infrastructurii necesare, precum și de administrarea proceselor de încărcare a bateriilor. După livrarea acestei comenzi, orașul Wiesbaden va avea 20% din flota de autobuze convertită la electromobilitate.

Comanda venită din partea ESWE este de 56 de autobuze electrice. Primele 10 autobuze vor fi livrate chiar în acest an, iar restul în 2020. Primele 15 autobuze eCitaro pentru Wiesbaden vor fi echipate cu generația actuală de baterii litiu-ion. Acestea sunt baterii NMC (nichel-magneziu-cobalt), iar fiecare eCitaro va fi echipat cu 12 pachete de baterii, cu o capacitate totală de 292 kWh.

Celelalte 41 de autobuze vor fi echipate cu baterii cu electrolit solid, care sunt caracterizate de o densitate energetică foarte mare. În acest caz, 7 pachete de baterii sunt suficiente pentru a-i oferi lui eCitaro o capacitate de 441 kWh, care garantează o autonomie de cel puțin 200 km chiar și în cele mai grele condiții.

Anul viitor, Daimler va introduce eCitaro cu baterii ”solid state”, care va folosi baterii litiu-polimer în care electrolitul se află în stare solidă. Acestea sunt caracterizate de o densitate energetică și o durată de viață mult mai mari decât ale bateriilor cu electrolit lichid. Astfel autonomia atinsă va permite folosirea fără încărcare de oportunitate pe aproximativ 70% din totalul rutelor de autobuz.

În schimb, bateriile cu electrolit solid nu permit încărcări rapide (maximum 80 kW). Nu este o problemă pentru Mercedes-Benz Buses, care se bazează pentru autobuzele sale electrice pe tehnologia de încărcare lentă. De asemenea, bateriile ”solid state” sunt mult mai potrivite pentru autobuze decât pentru autoturisme, de la care se așteaptă o încărcare cât mai rapidă.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiTehnologie

Noi tehnologii ZF

În perioada premergătoare IAA Transportation 2024, ZF își dezvăluie în cadrul Global...

Autobuze

Karsan e-Atak autonom își extinde serviciile în Finlanda

Autobuzul electric autonom Karsan e-Atak, de 8 m lungime, primul vehicul fără...

Autobuze

De Lijn, acord-cadru cu Irizar e-mobility

De Lijn, operatorul de transport public din Regiunea Flamandă a Belgiei, a...

Tehnologie

ABB E-mobility și MAN demonstrează încărcarea MW pe eTruck

ABB E-mobility și MAN Truck & Bus au sărbătorit premiera sistemului de...