Camion 10x4 sau 4x2? Ambele și încă multe altele
Home Camioane Camion 10×4 sau 4×2? Ambele și încă multe altele
CamioaneVehicule speciale

Camion 10×4 sau 4×2? Ambele și încă multe altele

106

Un prototip Sisu din 2008 deține recordul de configurații posibile ale axelor. La bază este un camion cu 5 axe 10×4, dar datorită punților liftabile și decuplabile poate fi folosit și în configurație 4×2. Și în multe altele.

Axe motoare și decuplabile sunt oferite în prezent de Volvo și Scania, cei din urmă prezentând acest produs de curând. În teorie este un sistem inteligent, care îți oferă putere de tracțiune atunci când ai nevoie, dar și o rezistență la rulare mai mică atunci când se circulă cu camionul gol sau încărcătură mică.

Producătorul finlandez de vehicule speciale folosea un sistem de acest fel încă din 2008. În acel moment, Sisu folosea încă motoare Cummins și cabine Renault. Basculanta cu 5 axe din imagine, proiectată pentru piața olandeză, are o punte motoare liftabilă și decuplabilă, dar și alte două liftabile. Astfel, acest camion putea fi condus în configurație 4×2, 6×2, 8×2, 10×2, 6×4, 8×4 sau 10×4. Pe scurt, o mulțime de posibilități.

Acesta este și singurul model comercializat de marca finlandeză Sisu, care nu s-a bucurat de succes în Olanda. Destul de ușor de înțeles, mai ales că olandezii au propirul producător de vehicule speciale, Ginaf, care oferă de asemenea o punte motoare decuplabilă.

Citește și:

Pentru 2 paleți în plus: cabină scurtată și pat la ”mansardă”

Scania lansează o basculantă XT Heavy de 69 de tone

Ce minuni mai fac danezii? Volvo FH16 cu 7 axe

Uită de Scania V8! Ziegler Z8 are 1540 CP

Viteză pură: care este cea mai rapidă mașină din lume în 2020?

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

PepsiCo România alege autocamionul electric de la Volvo Trucks

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, cumpără primul...

Camioane

Volvo va lansa camioane propulsate cu hidrogen

Volvo Trucks dezvoltă motoare cu combustie care funcționează cu hidrogen. Testele pe...

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier...