Cei mai importanți 7 producători de camioane din Europa au semnat un angajament comun de a renunța să vândă camioane diesel până cel târziu în 2040, cu 10 ani mai devreme decât era plănuit inițial.Alianța formată din Daimler, Scania, MAN, Volvo Group, DAF, Iveco și Ford Trucks s-a angajat astfel să renunțe mai devreme la dezvoltarea și comercializarea de camioane diesel, cel mai târziu în 2040. În schimb, producătorii de camioane se vor concentra pe dezvoltarea tehnologiei bateriilor, pilelor de combustie cu hidrogen și a carburanților curați.
Acordul a fost dezvăluit de o scrisoare deschisă trimisă publicației britanice Financial Times. Producătorii, grupați sub umbrela ACEA Commercial Vehicles, promit să investească între 50 și 100 de miliarde de euro în dezvoltarea noilor tehnologii.
Oprirea dezvoltării tehnologiei diesel este discutată de ceva timp, dar până acum se părea că anul 2050 va ultimul an în care camioanele diesel se vor putea comercializa. Ultimele evoluții ale tehnologiei au convins însă producătorii de camioane că este mai profitabil să oprească mai devreme optimizarea motoarelor diesel și să se concentreze pe vehiculele fără emisii.
În scrisoarea deschisă, producătorii de camioane mai cer autorităților europene investiții în stații de încărcare și alimentare cu hidrogen și carburanți sintetici pentru camioane. Aceștia mai solicită taxe mai mari pentru motorină și camionele diesel, care să forțeze înlocuirea vehiculelor vechi cu unele echipate cu tehnologii noi.
Comentați?