O asociație din Spania cere ca șoferii să nu mai facă încărcare și descărcare

La finalul lunii martie, Comisia Europeană a publicat o serie de recomandări pentru șoferi, companiile de transport și administrațiile publice competente în domeniul transporturilor de marfă. Printre recomandările pentru stoparea răspândirii pandemiei se număra și neimplicarea șoferilor în operațiunile de încărcare și descărcare.
Deși FENADISMER apreciază această recomandare, asociația consideră că este insuficientă și ineficientă. În practică, un mare procent dintre șoferii de camion continuă să efectueze aceste operațiuni, în loc să se limiteze la conducerea vehiculului.
Potrivit unui sondaj efectuat de FENADISMER printre companiile asociate, 64% dintre acestea au confirmat că partenerii continuă să forțeze șoferii să facă încărcări și descărcări la rampă, în ciuda riscurilor crescute de infectare.
De aceea, FENADISMER a făcut un apel către Ministerul spaniol al Transporturilor, cerând ca recomandarea CE să devină o obligativitate prin lege. Ca răspuns, Ministerul a menționat că nu are competența de a impune prin lege o asemenea interdicție. În schimb, Ministerul a menționat că recomandă cu tărie ca șoferii să nu participe la operațiunile de la rampă.
Citește și:
Containere cu toalete și dușuri pentru șoferii de camion
UNTRR solicită o intervenție diplomatică pentru a asigura libera circulație a șoferilor de TIR
Ordonanța Militară 7: Șoferii asimptomatici nu intră în izolare între curse
Șofer român de camion, condamnat pentru accident mortal din cauza telefonului
Obligativitatea luminilor de întâlnire pe timp de zi va fi extinsă pe DN şi DJ
