Ordonanța Militară 7: Șoferii asimptomatici nu intră în izolare între curse
Home Noutati Ordonanța Militară 7: Șoferii asimptomatici nu intră în izolare între curse
NoutatiTransportatori

Ordonanța Militară 7: Șoferii asimptomatici nu intră în izolare între curse

87

Ministerul Afacerilor Interne a emis astăzi Ordonanța Militară Nr. 7, care precizează clar că șoferii asimptomatici care revin în țară nu intră în izolare obligatorie între curse, putând să plece oricând în următoarea cursă. În schimb, apar noi obligații pentru șoferi.Potrivit șefului MAI, Marcel Vela, conducătorii autovehiculelor de transport marfă de peste 2,4 tone, care nu prezintă simptome asociate Covid-19, vor completa la intrarea în țară doar o declarație pe propria răspundere prin care își asumă locația în care pot fi contactați în perioada dintre curse.

Șoferii asimptomatici nu intră în izolare la domiciliu între curse, cu condiția asigurării de către angajatori a materialelor individuale de protecție împotriva Covid-19. Chiar dacă articolul 4 din Ordonanța Militară Nr. 4 a fost abrogat, șoferii care nu vor să riște sănătatea familiei pot să opteze, în continuare, pentru perioada petrecută în țară între curse, pentru a locui într-un loc pus la dispoziție de angajator sau pentru carantinare la cerere, în spațiile puse la dispoziție de autoritățile administrației publice, cu suportarea cheltuielilor aferente. Tot ce trebuie să facă este să anunțe la intrarea în țară adresa la care pot fi găsiți pe perioada șederii între curse.

De asemenea, șoferii camioanelor care tranzitează teritoriul României nu vor mai completa declarațiile epidemiologice, la intrarea în țară, dacă vor utiliza strict coridoarele de tranzit și punctele de trecere a frontierei de stat de la capetele acestor ”culoare verzi”. Condițiile sunt traversarea țării în maximum 48 de ore și staționarea doar în parcările situate de-a lungul culoarelor de tranzit. Pentru identificarea mai ușoară a acestor camioane, la intrarea în țară șoferul va lipi în parbriz un autocolant. Șoferul este obligat să păstreze asupra sa până la ieșirea din țară un formular de tranzit. Dacă nu respectă aceste prevederi, el va fi obligat să intre în carantină 14 zile, suportând și costurile carantinării, iar camionul va trebui să fie preluat de un alt reprezentant al firmei.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...

LogisticăNoutati

DP World România primește certificarea Great Place to Work

DP World România, filiala unuia dintre cei mai mari furnizori de servicii...

LogisticăNoutati

DSV va prelua DB Schenker, prezent și în România, printr-o tranzacție care se ridică la 14 miliarde de euro

Grupul danez de transport DSV A/S a câştigat cursa pentru achiziţionarea divizii...

CamioaneNoutati

Elveția, noua piață pentru Ford Trucks

Ford Trucks a intrat pe piața din Elveția, ca parte a strategiei...