Volvo Trucks a lansat astăzi noul Volvo FH, model echipat cu o cabină și mai aerodinamică, dar mai ales cu un interior mai concentrat pe necesitățile șoferului. Printre noutăți notăm panoul de instrumente digital, un nou ecran pentru sistemul de infotainment, faruri LED cu faza lungă adaptivă și alte sisteme de asistență.Spațiul de condus are în centru un bord modernizat. Panoul de intrumente este acum complet digital, de rezoluție înaltă, cu o diagonală de 12 inci. Șoferul mai beneficiază de un suport fix pentru pahare și un spațiu de depozitare deschis, cu iluminare controlată prin senzori de mișcare. Noul panou de instrumente îi permite șoferului să aleagă între patru tipuri de vizualizări, în funcție de situație și de informațiile pe care le preferă.
Ecranul sistemului de Infotainment a fost mutat ceva mai în față, pe o tabletă de 9 inci orientată către șofer. Aceasta susține nu doar funcția de Infotainment, ci și navigația, diverse informații sau prezintă imagini de la camerele video. Ecranul poate fi accesat în mai multe moduri: tactil, prin butoanele de pe volan și prin comanda vocală.
Mișcarea în cabină este mai facilă datorită noului design al manetei schimbătorului I-Shift, mai subțire și ergonomic. Pentru șoferii care au nevoie de o capacitate mult mai mare a bateriei este disponibil un sistem inteligent dual de baterii, care asigură întotdeauna energia de rezervă necesară pentru a porni motorul. Există, de asemenea, o gamă largă de opțiuni de personalizare în ceea ce privește tapițeriile și culorile.
Exteriorul este caracterizat de linii mai fluide și de noile faruri, care păstrează formă de V. Ceva mai ascuțite, ele au fost mutate spre exterior și se prelungesc cu nervurile de pe uși. Lămpile de semnalizare au fost de asemenea mutate pe portieră, oferind camionului atât o aerodinamică îmbunătățită, cât și un aspect mai îndrăzneț. Ștergătoarele mai subțiri și sigla mai mare sunt alte caractersitici distinctive pentru noul Volvo FH.
Noile faruri vin și cu tehnologia LED adaptivă. Faza lungă se reglează atunci când camera și radarul detectează alte vehicule sau când camera detectează modificări ale volumului de lumină din jurul autocamionului.
Alte funcții suplimentare de siguranță de pe noul Volvo FH includ Pilotul automat cu asistență la coborâre, care stabilește o viteză maximă pentru a preveni accelerarea nedorită atunci când vă deplasați în pantă și o variantă actualizată pentru ACC (Controlul adaptiv al vitezei de croazieră), care funcționează pentru orice viteză, până la 0 km/h.
Sistemul de frânare controlat electronic (EBS), condiție necesară pentru sisteme precum Avertizarea de coliziune cu frână de urgență și Controlul electronic al stabilității, vine acum ca echipare standard. Direcția dinamică Volvo, cu sistemele de Asistență pentru păstrarea benzii de rulare sau Asistență de stabilitate, sunt disponibile opțional.
Noul Volvo FH dispune și de un sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere, precum restricțiile de depășire, tipul de drum și limitele de viteză. Vizibilitatea poate fi îmbunătățită și mai mult prin adăugarea unei camere video, pe partea pasagerului, montată pe oglinda din dreapta, care oferă o perspectivă complementară asupra fiecărei părți a autocamionului pe ecranul lateral.
Noul model este disponibil cu toate motorizările dezvoltate de Volvo Trucks, inclusiv versiunile I-Save sau LNG. Este disponibilă, de asemenea, transmisia I-Shift Dual Clutch cu dublu ambreiaj. Alte noutăți mecanice în cazul FH sunt punțile optimizate din punct de vedere al sarcinii portante și a unghiurilor de direcție îmbunătățite. Noul Volvo FH este de asemenea disponibil cu puntea tandem liftabilă, permițând decuplarea și ridicarea punții spate atunci când autocamionul nu este încărcat.
Cabinele disponibile sunt cabina de dormit joasă, cabina de dormit, Globetrotter, Globetrotter XL și Globetrotter XXL.
Comentați?