Proiectul suedez TREE – TRansition to Efficient Electrified forestry transport – în care Scania, institutele de cercetare, companiile de transport și alți parteneri și-au unit forțele pentru a accelera electrificarea transportului forestier greu – este în derulare.
Transportul în industria forestieră reprezintă 20% din transportul rutier greu din Suedia. Trecerea camioanelor diesel la camioane electrice va avea un impact semnificativ asupra emisiilor. TREE abordează această provocare, făcând tranziția cât mai eficientă posibil.
Anna Pernestål este cercetător senior la Skogsforsk: „Contribuim la electrificarea a 50% din toate camioanele noi din industria forestieră până în 2030”. Dacă acest lucru devine realitate, se vor economisi 260.000 de tone de emisii de CO2 anual. „Și, simultan, împărtășim ceea ce învățăm cu alte industrii pentru a permite o adevărată tranziție în întregul sistem”.
Proiectul va folosi vehicule comerciale pentru a afla mai multe de la mai multe site-uri demonstrative din Suedia. „Trebuie să lucrăm împreună și să dezvoltăm modele de afaceri, logistică și tehnologie. Scania contribuie cu expertiza noastră și, desigur, camioanele noastre electrice”, spune Ulf Ceder, Senior Research Manager. Scania a condus de multă vreme trecerea către transport durabil, iar implicarea în proiecte precum TREE și colaborarea cu partenerii fac parte din această schimbare.
Skogforsk, institutul comun de cercetare pentru industria forestieră, coordonează proiectul TREE cu organizația de rețea CLOSER la Lindholmen Science Park. Face parte din REEL. Proiectul implică încă 20 de parteneri, inclusiv companii forestiere, firme de logistică, companii de transport, companii de încărcare, firme de tehnologie și universități. Este cofinanțat de programul Strategic Vehicle Research and Innovation (Fordonsstrategisk Forskning och Innovation FFI) prin Vinnova, Agenția Suedeză pentru Energie și partenerii participanți.
Comentați?