Daimler Trucks a livrat primul Freightliner electric, un model eM2 pentru distribuție, către clientul Penske Truck Leasing Corporation din Los Angeles (SUA).
Penske Truck Leasing va folosi camionul electric în operațiuni de distribuție în California. În decursul anului 2019, compania va primi în total un număr de 20 de camioane electrice Freightliner: 10 de tonaj mediu eM2 și 10 modele eCascadia pentru transporturi grele. Producția de serie a celor două modele va începe în 2021.
Acest prim Freightliner eM2 livrat către Penske Truck Leasing Corporation este primul pas către electrificarea distribuției urbane în Statele Unite. Penske este un furnizor de top de transport la nivel global, cu o flotă formată din peste 270.000 de vehicule și clienți în peste 1.000 de orașe din America de Nord, America de Sud, Europa, Australia și Asia.
Cu o autonomie de 370 km (230 mile), Freightliner eM2 este un vehicul ideal pentru servicii de livrare finale. Bateriile se încarcă în proporție de 80% în aproximativ 60 de minute. Bateriile au o capacitate utilă de 325 kWh, iar puterea de vârf este de 480 CP.
Camionul electric pentru transporturi grele Freightliner eCascadia se bazează pe Cascadia, cel mai de succes camion pentru distanțe lungi din America de Nord. La startul producției de serie, eCascadia va avea o putere de vârf de 730 CP și baterii cu o capacitate utilă de 550 kWh. Autonomia totală este de până la 400 km, iar bateria se poate încărca în proporție de 80% (autonomie de 320 km) în doar 90 de minute.
”Daimler a început deja electrificarea camioanelor sale, iar clienții din SUA, Japonia și Europa le pot opera. Camionul ușor FUSO eCanter este produs în serie, iar camionul greu Mercedes-Benz eActros este aproape de varianta de serie. Acum, în colaborare cu clienții noștri, vom grăbi dezvoltarea modelelor electrice Freightliner eCascadia și eM2”, a declarat Gesa Reimelt, șeful E-mobility Group Daimler Trucks & Buses.
Comentați?