Autobuz electric VDL, cu tehnologia de hidrogen în remorcă
Home Autobuze Autobuz electric VDL, cu tehnologia de hidrogen în remorcă
AutobuzeTehnologie

Autobuz electric VDL, cu tehnologia de hidrogen în remorcă

67

Primul autobuz electric VDL alimentat cu hidrogen a fost livrat operatorului Connexxion. Vehiculul are o configurație specială, cu tehnologia H2 găzduită de o remorcă.După ce a comandat recent 20 de vehicule Solaris, Connexxion a pus în operare primul său autobuz alimentat cu hidrogen. Dar, supriză: acesta poartă logoul VDL Bus & Coach. Producătorul olandez a livrat în total patru unități VDL SLF-E H2, care tractează o remorcă ce găzduiește celula de combustie și rezervoarele de hidrogen. Astfel, vehiculul VDL se tranformă într-un autobuz electric cu baterii și prelungitor de autonomie alimentat cu hidrogen.

Tehnologia din remorcă a fost dezvoltată de Bosch Engineering GmbH together și VDL Enabling Transport Solutions pentru a participa la proiectul GiantLeap finanțat de UE. Celulele de combustie sunt produse de Ballard Power Systems.

VDL a livrat deja 100 de autobuze electrice cu baterii către Connexion, folosite în zona aeroportului Schiphol. Operatorul de transport va mai primi în curând alte 156 de autobuze electrice Ebusco, în urma unei licitații încheiate la finalul lui 2019.

Autobuzele VDL cu remorcă pentru tehnologia H2 vor fi folosite pe traseul 436. Deși Connexxion a cumpărat vehiculele în urmă cu câțiva ani, punerea în operare în operațiuni reale a fost amânată din cauza legilor și regulamentelor complexe privind utilizarea autobuzelor alimentate cu hidrogen.

Șoferii care dețineau doar permis categoria D au trebuit să obțină și categoria E pentru a putea conduce autobuzul cu remorcă. Avantajul acestei configurații este că greutatea suplimentară a echipamentului H2 nu afectează numărul de pasageri. Cu un plin de hidrogen, autobuzul poate parcurge aproximativ 350 km.

Realimentarea se va face la stația Air Liquide din Rhoon, la mică distanță de ruta 436. În 2021, numărul de autobuze alimentate cu hidrogen din zonă va crește, odată cu livrarea celor 20 de unități Solaris.

Citește și:

Primele camioane Scania alimentate cu hidrogen

Toyota și Hino vor dezvolta un camion alimentat cu hidrogen

1607 autobuze electrice noi înmatriculate în 2019 în Europa

Cum se determină consumul standardizat pentru maşini electrice

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

NoutatiTehnologie

Noi tehnologii ZF

În perioada premergătoare IAA Transportation 2024, ZF își dezvăluie în cadrul Global...

Autobuze

Karsan e-Atak autonom își extinde serviciile în Finlanda

Autobuzul electric autonom Karsan e-Atak, de 8 m lungime, primul vehicul fără...

Autobuze

De Lijn, acord-cadru cu Irizar e-mobility

De Lijn, operatorul de transport public din Regiunea Flamandă a Belgiei, a...

Tehnologie

ABB E-mobility și MAN demonstrează încărcarea MW pe eTruck

ABB E-mobility și MAN Truck & Bus au sărbătorit premiera sistemului de...