Potrivit statisticilor ACEA, în 2019 au fost înmatriculate în Europa 1.607 autobuze electrice noi de peste 3,5 tone, în creștere de 170,5% față de cele 594 de unități din 2018.Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) a prezentat statistica pentru autobuzele noi de peste 3,5 tone înmatriculate în 2019. Cota de piață a autobuzelor electrice reîncărcabile a ajuns anul trecut la 4%.
Olanda este cea mai mare piață pentru autobuzele electrice, cu 381 de unități înmatriculate în 2019. Urmează Franța, cu 285, și Germania, cu 187. Aceste trei țări au fost responsabile pentru mai mult de jumătate din vânzările de autobuze electrice de anul trecut.
În România au fost înmatriculate în 2019 un număr de 50 de autobuze electrice noi de peste 3,5 tone, față de 11 în 2018. Cota de piață în țara noastră este de 6,6%, peste media din Europa.
Alte 1.918 autobuze hibrid de peste 3,5 tone au fost înmatriculate anul trecut în UE. Vânzările acestor vehicule au crescut cu 59,7% față de 2018, iar cota de piață a ajuns la 4,8%. Totuși, aproape toate înregistrările au fost concentrate în doar 6 țări: Germania (454 unități), Spania (427), Belgia (371), Italia (255), Franța (210) și Olanda (125).
O cotă de piață de 6,2% a fost acontată de carburanții alternativi. Au fost 2.504 astfel de autobuze de peste 3,5 tone înmatriculate în 2019, aproape toate alimentate cu gaz natural. Creșterea acestui segment față de 2018 a fost de 67,9%. Franța (585 unități), Spania (463), Italia (303) și Suedia (284) au fost celel mai mari piețe din EU pentru autobuzele alimentate cu gaz natural.
Dieselul deține încă supremația, cu o cotă de piață de 85%. Aceasta este mult mai mică decât în rândul camioanelor, unde alimentarea cu motorină are o cotă în 2019 de 97,9%. Anul trecut au fost înmatriculate în total 34.123 de autobuze diesel de peste 3,5 tone, în scădere cu 3,1% față de 2018.
La polul opus, niciun autobuz hibrid plug-in nu a fost înmatriculat în 2019 în UE. O raritate sunt și autobuzele alimentate cu benzină: doar 8 astfel de vehicule noi au fost înmatriculate în Europa anul trecut.
Citește și:
Karsan va lansa în acest an modelul Atak Electric Autonom
Comandă pentru primul eCitaro REX (Range Extender)
Noua gamă de autobuze hibrid Volvo S-Charge
Comandă pentru 20 de autobuze Solaris cu hidrogen
Care este durata de viață REALĂ a bateriilor mașinilor electrice?
Comentați?