Toyota și Hino vor dezvolta un camion alimentat cu hidrogen
Home Camioane Toyota și Hino vor dezvolta un camion alimentat cu hidrogen
CamioaneTehnologie

Toyota și Hino vor dezvolta un camion alimentat cu hidrogen

197

Toyota Motor Corporation și Hino Motors au ajuns la un acord privind dezvoltarea în comun a unui camion greu cu celulă de combustie și testarea lui în operațiuni.Noul proiect comun face parte din eforturile Toyota și Hino de a-și reduce emisiile de CO2 până în anul 2050. Cele două companii cred că cea mai bună metodă pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră este folosirea la scară largă a vehiculelor electrice.

Pentru electrificarea vehiculelor comerciale trebuie adoptat un sistem de propulsie optim, care să asigure avantajele de mediu dorite, dar și aspecte practice precum autonomia sau sarcina utilă. Camioanele grele sunt utilizate preponderent pentru transport pe autostrăzi. De aceea, pentru ele contează autonomia, capacitatea de încărcare, dar și posibilitatea de a realimenta rapid. Din acest motiv, pentru viitorul acestui sector sunt preferate vehicule cu celulă de combustie alimentată cu hidrogen.

Camionul greu alimentat cu hidrogen dezvoltat de Toyota și Hino se bazează pe modelul Hino Profia. El va profita de tehnologiile dezvoltate în ultimii ani de cele două companii. Șasiul este dezvoltat special pentru găzduirea celulelor de combustie, iar în prezent se fac eforturi pentru reducerea greutății, pentru o sarcină utilă cât mai mare. Sistemul de propulsie se va baza pe două celule de combustie dezvoltate de Toyota pentru viitorul Mirai. Acesta va beneficia și de sisteme de control dezvoltate de Hino pentru camioanele sale hibrid. Cele două companii spun că autonomia propusă pentru viitorul model este de 600 km. Astfel, va fi nevoie de dezvoltarea unui rezervor de hidrogen de mare capacitate.

El va fi un model cu 3 axe, de 25 de tone, pentru distribuție regională. Toyota și Hyno nu au avansat deocamdată un termen pentru lansarea camionului alimentat cu hidrogen.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

DACHSER va folosi 12 Mercedes eActros 600

DACHSER va folosi 12 Mercedes eActros 600 suplimentare pentru transportul alimentelor în...

CamioaneNoutati

FIA ETRC vede în hidrogen posibilă sursă de energie pentru viitor

În 2023, a fost înființat un grup de lucru oficial FIA pe...

CamioaneNoutati

Nikola este la un pas de faliment

Despărțirea de Iveco, cu care avea un parteneriat, pare să fi fost...

CamioaneNoutatiVehicule speciale

JOST confirmă oficial achiziția Hyva

JOST confirmă oficial achiziția Hyva, un specialist global în soluții hidraulice pentru...