Autobuz electric VDL, cu tehnologia de hidrogen în remorcă
Home Autobuze Autobuz electric VDL, cu tehnologia de hidrogen în remorcă
AutobuzeTehnologie

Autobuz electric VDL, cu tehnologia de hidrogen în remorcă

394

Primul autobuz electric VDL alimentat cu hidrogen a fost livrat operatorului Connexxion. Vehiculul are o configurație specială, cu tehnologia H2 găzduită de o remorcă.După ce a comandat recent 20 de vehicule Solaris, Connexxion a pus în operare primul său autobuz alimentat cu hidrogen. Dar, supriză: acesta poartă logoul VDL Bus & Coach. Producătorul olandez a livrat în total patru unități VDL SLF-E H2, care tractează o remorcă ce găzduiește celula de combustie și rezervoarele de hidrogen. Astfel, vehiculul VDL se tranformă într-un autobuz electric cu baterii și prelungitor de autonomie alimentat cu hidrogen.

Tehnologia din remorcă a fost dezvoltată de Bosch Engineering GmbH together și VDL Enabling Transport Solutions pentru a participa la proiectul GiantLeap finanțat de UE. Celulele de combustie sunt produse de Ballard Power Systems.

VDL a livrat deja 100 de autobuze electrice cu baterii către Connexion, folosite în zona aeroportului Schiphol. Operatorul de transport va mai primi în curând alte 156 de autobuze electrice Ebusco, în urma unei licitații încheiate la finalul lui 2019.

Autobuzele VDL cu remorcă pentru tehnologia H2 vor fi folosite pe traseul 436. Deși Connexxion a cumpărat vehiculele în urmă cu câțiva ani, punerea în operare în operațiuni reale a fost amânată din cauza legilor și regulamentelor complexe privind utilizarea autobuzelor alimentate cu hidrogen.

Șoferii care dețineau doar permis categoria D au trebuit să obțină și categoria E pentru a putea conduce autobuzul cu remorcă. Avantajul acestei configurații este că greutatea suplimentară a echipamentului H2 nu afectează numărul de pasageri. Cu un plin de hidrogen, autobuzul poate parcurge aproximativ 350 km.

Realimentarea se va face la stația Air Liquide din Rhoon, la mică distanță de ruta 436. În 2021, numărul de autobuze alimentate cu hidrogen din zonă va crește, odată cu livrarea celor 20 de unități Solaris.

Citește și:

Primele camioane Scania alimentate cu hidrogen

Toyota și Hino vor dezvolta un camion alimentat cu hidrogen

1607 autobuze electrice noi înmatriculate în 2019 în Europa

Cum se determină consumul standardizat pentru maşini electrice

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

BVG
AutobuzeNoutati

BVG începe extinderea încărcătoarelor de autobuze electrice la stațiile terminale

Operatorul de transport public din Berlin își extinde infrastructura de încărcare a...

Daimler Buses
AutobuzeNoutati

Daimler Buses construiește stații de încărcare pentru autobuze publice

Pentru a sprijini utilizarea autobuzelor electrice pe rutele de călătorie, Daimler Buses...

Volvo
AutobuzeNoutati

Volvo, șasiu pentru autocar electric cu o autonomie de 700 km

Volvo a prezentat un nou șasiu de autocar bazat pe platforma sa...

Lion's City E
AutobuzeNoutati

MAN deschide calea pentru asamblarea autobuzelor electrice în Azerbaidjan

MAN și Improtex Trucks & Buses au semnat un memorandum de înțelegere...