Volvo a actualizat gama de autobuze hibrid fără încărcare la priză S-Charge (Self-Charge). Vehiculele pot funcționa acum în modul electric până la viteze mai mari și pe distanțe mai mari. Noile autobuze Volvo S-Charge pot ajunge în modul electric până la viteze de 50 km/h, față de 20 km/h la precedenta generație. În funcție de climat și topografie, distanța parcursă fără întrerupere cu emisii zero poate ajunge până la 1 km.
Autobuzele hibrid nu necesită infrastructură de încărcare. Bateriile sunt încărcate prin recuperarea energiei în momentul frânării. Astfel, vehiculele pot fi folosite practic pe orice rută urbană și din suburbii.
Actualizarea include și o conectivitate mai bună și sistemul Volvo Zone Management. Acesta din urmă oferă posibilitatea de a programa autobuzul să treacă automat la propulsie electrică sau să limiteze viteza în anumite zone. De asemenea, este posibilă definirea unor zone în care motorul diesel poate funcționa pentru a încărca bateriile, astfel încât într-o zonă viitoare să se poată circula fără emisii.
”Extindem posibilitatea clienților de a beneficia de mobilitatea electrică, fără a renunța la flexibilitatea oferită de un autobuz hibrid. Noua gamă Volvo S-Charge poate fi folosită pe orice rută. Nu are nevoie de infrastructură, deci implementarea este foarte rapidă”, a declarat Hakan Agnevall, președintele Volvo Buses.
Un alt avantaj este că modelele S-Charge pot funcționa silențios și fără emisii încă înainte de a ajunge într-o stație, când sunt staționate pentru coborârea și urcarea pasagerilor, dar și la plecarea din stații. În rest, propulsia este asigurată de un mic motor diesel.
”Noile modele S-Charge sunt printre cele mai curate autobuze Volvo. Ele au emisii cu până la 50% mai mici decât vehiculele similare diesel. Reducerea poate fi și mai mare dacă se utilizează biodieselul”, a mai spus Hakan Agnevall.
Gama include un model convențional de 12 metri lungime (Volvo 7900 S-Charge), un autobuz articulat (Volvo 7900 S-Charge Articulated) și un șasiu (Volvo B5L S-Charge). Șasiul poate fi folosit ca bază pentru autobuze Single sau Double decker.
Citește și:
Volvo Buses lansează autocarul cu etaj Volvo 9700 DD
Volvo începe să vândă camioane grele electrice
Camioane electrice Volvo pentru construcții și transport regional
Comentați?