Funcționarea transportului de marfă în timpul crizei Coronavirus este esențială pentru menținerea unei stări de normalitate în societate, în special prin livrarea de alimente, medicamente și alte produse de bază. Pentru a putea susține transportatorii în activitatea lor, atelierele de service și-au menținut în general programul normal. Un camion din flotă are nevoie de o vizită în service pe perioada pandemiei? Vezi ce măsuri de precauție ar trebui să ia șoferii și personalul din service.
Măsuri minime pentru atelierele service:
- angajații care prezintă simptome suspecte să nu vină la serviciu
- toți tehnicienii să lucreze în permanență cu mănuși și mască
- toate suprafețele de lucru să fie curățate în mod regulat cu dezinfectant
- toate zonele frecventate de clienți, inclusiv toaletele, să fi curățate mai des
Măsuri minime pentru șoferi (companiile de transport):
- să planifice o vizită în service pe perioada pandemiei doar dacă operațiunea este strict necesară și nu mai poate fi amânată
- să evite să trimită camioanele în service cu șoferi abia întorși din zone cu risc
- șoferii să mențină distanța minimă de 2 metri față de personalul din service
- să evite rămânerea șoferului în service pe perioada reparației, chiar dacă aceasta durează puțin (1-2 ore).
Alte măsuri de precauție
Scania face și alte recomandări pentru atelierele sale din toată lumea. De exemplu, angajații ar trebui să practice distanțarea socială și între ei, evitând contactul direct cât mai mult posibil. Și șoferii sunt încurajați să mențină distanța. La predarea camionului în service, cheile ar trebui introduse într-o pungă de plastic și dezinfectate înainte de a fi preluate de tehnicieni. Punctele de contact din cabină (scaunele, bordul, volanul, etc.) trebuie să fie acoperite cu folii de plastic.
La fel de importantă este și dezinfectarea vehiculelor înainte de livrare. De exemplu, tehnicienii Scania Danemarca dezinfectează volanul, schimbătorul de viteze, frâna de mână, bordul, centurile de siguranță, mânere ușilor și cheile înainte de a preda camionul șoferului. În cabină, șoferul va găsi o foaie A4 cu toate măsurile de precauție luate de personalul de service. În materialul video de mai jos vedeți un rezumat cu măsurile aplicate de Scania Danemarca, pe care ne-am dori să le vedem cât mai mult și în atelierele de la noi.
Comentați?