Începând de anul viitor, transportatorii din Europa vor putea comanda modelele Volvo FH, FM și FMX și în versiuni electrice. Astfel, Volvo devine primul producător care va oferi o gamă completă de camioane electrice.Volvo Trucks a început în 2019 producția de serie a modelelor FL Electric (16 tone) și FE Electric (27 tone) pentru distribuție urbană și colectare de deșeuri. În prezent, Volvo testează versiuni electrice ale modelelor FH, FM și FMX, cu MTMA de până la 44 de tone. În funcție de configurația bateriilor, autonomia poate ajunge până la 300 km.
Vânzarea noilor modele va începe în 2021, iar producția de serie în 2022. Astfel, începând de anul viitor, Volvo Trucks va vinde în Europa o gamă completă de camioane electrice cu baterii. Ele vor putea fi folosite în operațiuni de distribuție, colectare de deșeuri, transport regional și construcții.
Ce urmează?
După 2025, Volvo Trucks își propune să lanseze camioane electrice cu baterii și celulă de combustie pentru operațiuni grele și distanțe lungi. Începerea vânzărilor de camioane alimentate cu hidrogen va începe în partea a doua a acestui deceniu. Până în 2040, Volvo Trucks vrea ca întreaga sa gamă de produse să renunțe la carburanții fosili.
Șasiurile camioanelor Volvo sunt proiectate pentru a susține orice sistem de propulsie. De aceea, companiile vor putea comanda un model Volvo în mai multe versiuni: electric, diesel sau alimentat cu gaz. Toate versiunile păstrează același standard în ce privește mediul de lucru al șoferului sau siguranța.
Volvo Trucks își propune să facă tranziția către un transport mai sustenabil cât mai ușoară. Astfel, soluțiile oferite trebuie să fie independente de carburanții fosili, dar și să ajute transportatorii să obțină nivelurile dorite de productivitate și profitabilitate.
”Primul nostru obiectiv este de a facilita tranziția către vehiculele electrificate. Vom oferi o soluție completă, care include planificarea rutelor, configurarea corectă a camioanelor, echipamentul de încărcare, finanțarea și serviciile”, a declarat Roger Alm, președintele Volvo Trucks.
2 Comentarii