Volvo Trucks va începe în primăvară să livreze camioane electrice grele în șase țări europene. Până atunci, să vedem cum funcționează sistemul de propulsie al modelului electric Volvo FL Electric cu două axe.
FL Electric este un model de 16 tone, ideal pentru distribuție finală și alte aplicații urbane. Iată cum funcționează componentele sistemului de propulsie Volvo FL Electric.
- Sistem de comandă. Îndeplinește mai multe funcții, inclusiv managementul încărcărilor și răcirii. Sistemul include și bateriile de 24V, ca și mecanismul de conversie 600V/24V. Deși bateriile de tracțiune funcționează la 600V, bateriile de 24V sunt utilizate pentru a alimenta sistemele electronice ale cabinei.
- Bateriile de tracțiune. Volvo FL Electric are patru sau șase baterii ușoare, care utilizează tehnologia litiu-nichel-mangan-cobalt-oxid. Fiecare pachet de baterii are o capacitate de 50 kWh și o durată de viață estimată la 8-10 ani. În funcție de numărul de baterii, autonomia operațională ajunge până la 260 km.
- Motorul electric. Energia electrică furnizată produce un câmp magnetic rotativ, care face rotorul să se învârtă. Acesta oferă energia mecanică necesară pentru a mișca roțile camionului. Volvo FL Electric are un motor electric cu magnet permanent, cu o putere de vârf de 200 kW și un cuplu de 425 Nm.
- Sistemul de încărcare. Camionul poate fi încărcat atât la curent alternativ, cât și la curent continuu. Încărcarea se poate face atât pe platformele industriale, cât și cu ajutorul încărcătoarelor de la bord. De asemenea, se pot folosi stații de încărcare rapidă de curent continuu.
- Transmisia cu două viteze. Cutia de viteze este proiectată și construită de Volvo pentru a fi cât mai compactă și ușoară, dar și pentru a utiliza la maximum gama de rotații a motorului. Ea permite schimbări de trepte imperceptibile și livrează cuplul maxim încă de la start, chiar și pe cele mai accentuate pante. Sistemul de propulsie permite circulația cu viteze foarte mici, de câțiva km/h, ușurând parcările și manevrele în spații înguste.
- Compresorul de aer. Furnizează aerul comprimat pentru frânele pneumatice. Pentru a minimiza nivelul de zgomot, compresorul lui Volvo FL Electric utilizează tehnologia Scroll, o inovație din industria medicală adaptată la camioane.
- Frânele. La camioanele electrice, frânarea regenerativă utilizează motorul electric ca un generator, care convertește mare parte din energia cinetică pierdută în mod normal la frânare. Această energie este trimisă înapoi în bateriile de tracțiune, unde este stocată.
1 Comentariu