Mercedes-Benz Trucks continuă testele practice cu eActros. Primul camion electric cu baterii Mercedes din Belgia va fi operat de compania Van Mieghem Logistics.Van Mieghem va testa eActros în operațiuni zilnice de distribuție de până la 200 km, în jurul sediului companiei din Saintes. Primul camion electric Mercedes-Benz din Belgia va fi folosit inițial pentru livrare de produse farmaceutice către spitale și azile.
Modelul de 25 de tone are o autonomie de aproximativ 200 km și este echipat cu o suprastructură frigorifică Schmitz Cargobull W.KO COOL. Unitatea de răcire este operată tot electric, astfel încât operațiunile sunt complet fără emisii locale. Bateriile vor fi încărcate peste noapte la sediul companiei.
”Protejarea resurselor naturale este un element integral al activităților noastre. Am montat panouri solare pe acoperișul noului depozit și cercetăm instalarea unei turbine eoliene în apropierea sediului. Interesul nostru pentru CNG și LNG a fost moderat, deoarece aceste tehnologii folosesc totuși carburanți fosili. Ne-am gândit mereu la un camion 100% electric. Iar cum flota noastră este compusă 90% din camioane Mercedes-Benz, era evident că ne dorim să participăm la testele cu eActros”, a declarat Laurent Van Mieghem, membru în conducerea Van Mieghem Logistics.
Din acest an, eActros a intrat în faza a doua a testelor. Experiența câștigată în primul an de teste practice a demonstrat că autonomia de aproximativ 200 km a lui eActros este total realistă, indiferent de sarcina utilă, rută sau topografie. De asemenea, caracteristicile dinamice au fost similare unui camion diesel atât în utilizarea urbană, cât și pe autostrăzi și drumuri interurbane. Unitatea de răcire, precum și sistemul de climatizare, ambele operate electric, au funcționat bine și în condiții de temperatură extremă. Șoferii au fost încântați de funcționarea silențioasă și de cuplul disponibil pe întreaga plajă de viteză.
Performanțe superioare pentru modelul de serie
În 2021, Mercedes-Benz va începe producția de serie a modelului eActros la fabrica sa din Wörth. Performanțele versiunii de serie vor fi superioare prototipului în mai multe aspecte, inclusiv autonomie, putere și siguranță. eActros va fi lansat în variante cu 2 și 3 axe.
Comentați?