Idei pentru viitor: transport de colete cu tramvaiul și metroul

Drone, transportoare electrice autonome sau biciclete: ideile privind livrările de colete către clienți sunt numeroase și uneori năstrușnice. În urmă cu câteva luni, ministrul Transporturilor din Germania, Andreas Scheuer, a propus o nouă variantă: după terminarea programului cu publicul, metrourile ar putea fi folosite pentru transport de colete între depozite speciale, așa numitele micro-huburi. De acolo, ele vor fi preluate de curieri și livrate clienților.
Totuși, ideea nu este complet nouă. De exemplu, Universitatea de Științe Aplicate din Frankfurt a studiat posibilitatea efectuării operațiunilor de transport de colete cu tramvaiul. Cel puțin în Frankfurt, această idee este mai bună decât cea cu metroul, deoarece rețeaua de tramvaie are mult mai multe stații și accesul este mai simplu din cauza lipsei tunelurilor.
Studiul din Frankfurt a cercetat un concept în care un camion aduce pachetele într-o stație de tramvai de la marginea orașului. Tramvaiul transportă coletele, grupate în cutii mari, către micro-huburi, de unde sunt preluate de curieri cu biciclete speciale pentru livrări.
Conform studiului, această metodă durează mai mult și este mai scumpă decât livrarea obișnuită cu un autovehicul. ”Livrarea unui colet cu tramvaiul costă în medie 1,89 euro, față de 1,62 euro la o livrare convențională. Totuși, conceptul de transport de colete cu tramvaiul are marele avantaj al unor emisii de CO2 mai mici cu 57%”, arată autorii studiului.
Citește și:
Când trece criza coronavirus în logistică? Ce spun experții germani
Video: Ce mai transportăm azi? Un dinozaur
Dezinfectare UV pentru echipamentele portabile din depozite
Emisiile de dioxid de carbon ale vehiculelor, în vizorul CE. Producătorul auto care a ratat ţinta
