IRUM Reghin a lansat TAGRO, primul tractor 100% românesc, conceput şi realizat de companie, după 15 ani de la dispariţia producţiei de tractoare românești.
TAGRO a fost realizat în Centrul de Cercetare și Dezvoltare pentru Utilaje Agricole și Forestiere – IFOR – care funcționează la Reghin. Acest centru a fost înființat de grupul de firme MAVIPROD, în incinta fabricii IRUM și a presupus o investiție de 2,65 milioane de euro reunind aproximativ 50 de ingineri români.
Acest tractor este destinat cu precădere fermelor mici și mijlocii și va fi vândut atât pe piața internă, cât și pe cele externe. TAGRO va avea toate dotările necesare unui tractor modern, inclusiv comenzi prin radio și aer condiționat.
Prețul de pornire pentru un astfel de tractor agricol va fi de 34.500 de euro. Producția în serie va începe în aprilie 2019, iar conducerea IRUM Reghin estimează că în primul an vor fi produse și vândute 200 de tractoare, în 2020 va fi depășit pragul de 300 de tractoare TAGRO, iar în 2021 vor urma alte 500 de tractoare TAGRO.
Date tehnice:
Model: IRUM TAGRO 86
Motor: Diesel, F5 FTP (Fiat Power Train), 4 cilindri în linie, common rail, cu turbocompersor și intercooler
Capacitate cilindrică: 3 387 cm
Puterea motorului: 86 CP ( 63 kW ) la 2200 rot / min
Cuplu maxim: 354 Nm la 1400 rot / min
Cutie de viteze: Shuttle cu 12 viteze de mers înainte și 12 viteze de mers înapoi
Tracțiune: 4 x 4
Masă proprie: 3 800 kg – fără contragreutăți
Rezervor combustibil: 110 l
Rezervor AdBlue 20 l
CABINĂ: certificată ROPS și FOPS, vizibilitate sporită, scaun operator pneumatic cu încălzire, centură de siguranță, girofar, ștergătoare cu spălător parbriz, geam spate cu degivrare, categoria 2 de protectie.
Clima: Automata
Comentați?