Scania a livrat primul camion alimentat cu bioetanol către Lantmännen Agroetanol, care operează cea mai mare biorafinărie de Suedia. Camionul echipat cu noul motor Scania de 13 litri, alimentat cu bioetanol, este folosit pentru distribuție de etanol.Camionul cu motor de 410 CP va fi operat de compania de transport Josef Lindberg i Sandarne pentru livrări de la rafinăria Lantmännen din Gävle către clienți din centrul Suediei.
”Până acum am făcut doar câteva călătorii cu acest camion, dar se comportă exact cum credeam. Singura diferență observabilă este lipsa mirosului caracteristic de motorină. Motorul de 410 CP se simte puternic, deși este clar mai slab în comparație cu un V8, pe care am avut șansa să îl conduc în trecut. În schimb, sunt încântat de noua generație de camioane Scania”, a spus șoferul Mikael Söderqvist.
Prin utilizarea carburantului pentru vehicule grele ED95 (bioetanol amestecat cu aditivi pentru îmbunătățirea aprinderii), emisiile de dioxid de carbon sunt reduse cu până la 90%. De asemenea, emisiile de oxizi de azot și de particule fine sunt semnificativ reduse față de un camion diesel.
Noul motor alimentat cu bioetanol oferă un cuplu maxim de 2.150 Nm, egal cu al unui vehicul echivalent diesel, iar consumul de carburant este de asemenea la aproximativ același nivel. Motorul utilizează o aprindere prin compresie similară cu a camioanelor diesel, care limitează nevoia de modificări structurale.
Cele mai importante schimbări la motor au fost făcute la sistemul de injecție și la cilindri, modificați pentru o compresie mai mare. În schimb, motorul utilizează același sistem SCR folosit de Scania la aproape toate motoarele sale Euro 6.
CITEȘTE AICI TESTUL CU NOUA GENERAȚIE URBANĂ SCANIA, DAR SI CU MOTORUL ALIMENTAT CU ETANOL.
Comentați?