Conform unui studiu efectuat de ADAC și TÜV Rheinland, camioanele alimentate cu gaz natural lichefiat (LNG) sunt deja mai ieftin de operat pe distanțe lungi decât cele diesel. În plus, rețeaua de alimentare devine din ce în ce mai densă.La studiu au participat companii din Germania care au deja în flote camioane CNG sau LNG. Concluzia acestui studiu: camioanele alimentate cu gaz reprezintă o soluție tehnologică matură, spre deosebire de celulele de combustie, autostrăzile electrificate sau camioanele electrice cu baterii, ajunse doar la stadiul de prototipuri sau producție de serie mică.
Rezultatele au fost prezentate la un seminar online desfășurat în locul simpozionului pentru camioane tradițional de la Nürburgring, anulat în acest an. Experții au evaluat 10 studii diferite despre propulsiile alternative pentru camioanele pentru distanțe lungi. De asemenea, ei au vorbit cu reprezentanții companiilor care folosesc camioane LNG.
Pe baza acestor informații s-a alcătuit un calculator online al costurilor totale, care, în funcție de situația fiecărei companii, pot determina cel tip de propulsie este mai ieftină pe termen lung. ”La cum se prezintă situația în prezent, sunt multe scenarii pentru care camioanele alimentate cu gaz natural oferă deja avantaje economice față de cele diesel”, a explicat Martin Dillinger, expert pentru concepte de propulsie alternative la TÜV Rheinland.
Preț mai mare, costuri de operare mai mici
Alte tipuri de propulsie, precum cea electrică bazată pe baterii sau hidrogen, au fost până acum prea scumpe pentru afacerile obișnuite, dar ar putea deveni o alternativă pe termen mediu și lung. Potrivit studiului, camioanele LNG sunt mai scumpe, dar au costuri de operare mai mici decât cele diesel. În plus, ele sunt scutite de taxa de drum din Germania până la finalul anului 2023. Autonomia în ambele cazuri este de aproximativ 1.000 km, față de 400 km pentru camioanele cu hidrogen sau 150 km pentru cele electrice cu baterii. Timpii de realimentare sunt de asemenea similari.
Potrivit studiului, în prezent există 23 de stații de alimentare cu LNG în Germania, alte 17 urmând a fi deschise în acest an. Și aici diferența față de stațiile de alimentare cu hidrogen sau stațiile de încărcare electrice de mare putere este încă foarte mare.
Citește și:
Test Iveco Stralis NP 460: Fără frică
Test Volvo FH 460 LNG: Verde în felul său
Comentați?