Camioanele noi cu lungime totală de până la 25,25 metri vor trebui să fie echipate cu un sistem electronic de asistență la viraj. Măsura a fost luată de guvernul federal german pentru siguranța traficului.Germania a permis din acest an testarea combinațiilor lungi, de până la 25,25 metri. În viitor, acestea ar trebui echipate obligatoriu cu un sistem de asistență la viraj. Sistemul ar trebui să alerteze acustic șoferul în cazul pericolului de coliziune în timpul virajelor, în special cu bicicliști.
De la 1 iulie 2020, camioanele noi vor trebui să dispună de un asistent pentru vizibilitate pe colțul pasagerului și lumini de semnalizare pe lateralul vehiculului. Peste 2 ani, măsura va fi obligatorie pentru toate camioanele lungi.
Ministerul Federal de Transport din Germania este îngrijorat că, din cauza lungimii speciale a noilor combinații de vehicule, acestea pot deveni un pericol pentru trafic, în special în zonele urbane. De aceea, Germania a introdus acest regulament național.
În mod normal, echipamentele de siguranță nu pot fi reglementate prin măsuri la nivel național, iar Germania trebuie să aplice aprobările de tip valabile în UE. Pentru camioanele convenționale, cu lungime de până la 18,75 metri, planurile UE prevăd obligativitatea unui sistem de asistență la viraj pentru toate tipurile noi de vehicule din 2022 și pentru toate vehiculele noi din 2024.
Citește și:
Sideguard Assist detectează și trotinetele electrice
DAF introduce sistemul City Turn Assist
Scania introduce două noi sisteme de detecție laterală
Noi măsuri de relaxare aplicate de la 1 iulie. Restaurantele nu se deschid
Comentați?