Scania introduce noi funcționalități de detecție laterală, prin intermediul a două sisteme de asistență. Blind Spot Warning (BSW) și Vulnerable Road User Collision Warning (VRUCW) vor evita sau diminua impactul cu alți participanți la trafic.Deși au obiective diferite, cele două sisteme funcționează în paralel și într-o anumită măsură se suprapun. Pietonii și biciclieștii vor fi principalii beneficiari ai ”ochilor” suplimentari pe care Scania îi oferă camioanelor, cu ajutorul radarului, senzorilor de proximitate și camerelor video.
Sistemul Blind Spot Warning (BSW) funcționează pe ambele părți ale camionului, la viteze de peste 2 km/h, inclusiv la viteze de autostradă. Sistemul Vulnerable Road User Collision Warning (VRUCW), gândit special pentru oraș, oferă informații de pe partea pasagerului, la viteze de până la 35 km/h.
Cele două noi sisteme Scania de detecție laterală oferă avertizări sonore și vizuale, pe partea aflată în pericol, prin intermediul unor lămpi și difuzoare montate în stâlpii cabinei. Avertizările se emit progresiv, pe trei niveluri de gravitate.
”Sistemele noi de detecție laterală sunt o componentă importantă în încercarea de a proteja pietonii și bicicliștii, dar și pentru a evita coliziunile cu vehiculele aflate în punctele oarbe la viteze mai mari. Cred că fiecare șofer s-ar bucura să beneficieze de acest sprijin când sunt în trafic aglomerat”, a declarat Alexander Vlaskamp, vicepreședinte al Scania Trucks.
Citește și:
Camioane cu alcool tester și cutie neagră din 2022
Active Brake Assist 5, echipare standard pe Actros și Arocs
DAF introduce sistemul City Turn Assist
Sideguard Assist detectează și trotinetele electrice
Programele prin care pot fi achiziţionate şi utilitare vor fi lansate în iunie
Comentați?