Sisteme Sideguard Assist disponibile ca soluții retrofit pentru camioanele, autocarele și autobuzele Mercedes și Setra
Home Autobuze Sisteme Sideguard Assist disponibile ca soluții retrofit pentru camioanele, autocarele și autobuzele Mercedes și Setra
AutobuzeCamioaneTehnologie

Sisteme Sideguard Assist disponibile ca soluții retrofit pentru camioanele, autocarele și autobuzele Mercedes și Setra

55

Mercedes-Benz și Setra oferă acum sisteme Sideguard Assist de detecție laterală ca soluții retrofit pentru camioanele, autobuzele și autocarele celor două mărci. Noile sisteme aduc un plus de siguranță, în special în mediul urban.De-a lungul anilor, Mercedes-Benz și Setra au introdus pe vehiculele lor grele o serie de sisteme de asistență. Acum, producătorii oferă sisteme de detecție laterală Sideguard Assist ca soluții retrofit pentru aproape toate modelele de camioane, autobuze și autocare.

Sisteme de detecție laterală sunt gândite special pentru a ajuta șoferii să protejeze pietonii, bicicliștii sau pe cei care conduc trotinete în traficul urban. Unele orașe au introdus interdicția de viraj spre dreapta pentru vehiculele grele care nu dispun de astfel de sisteme. Ele vor deveni obligatorii pentru toate modelele noi din UE începând din 2022.

Sistemul este foarte popular și în rândul clienților. De exemplu, în Germania, unul din două modele Actros dispune din fabrică de Sideguard Assist. La autocare, proporția ajunge chiar la 60%.

De la finalul anului 2019, sistemul integrat Sideguard Assist, cunoscut ca S1R, este disponibil și ca soluție retrofit, cu aceeași funcționalitate ca varianta din fabrică. El se poate monta pe modele Actros, Arocs și Econic produse după 2017.

În centrul sistemului se află doi senzori radar pentru distanțe scurte, plasate în fața punții spate a camionului. La un cap tractor ce semiremorcă, senzorii acoperă total o bandă de 3,75 metri lățime pe toți cei 18,75 metri de lungime ai combinației, plus 2 metri în față și unul în spate. Sistemul emite avertismente vizuale și sonore dacă există riscul unei coliziuni cu obstacole staționare sau mobile.

Sideguard Assist basic

Setra S 531 DT Sideguard AssistO altă soluție retrofit este Sideguard Assist basic, disponibil pentru Atego și modelele Actros, Antos și Arocs pe care nu poate fi montat sistemul complet integrat disponibil din fabrică. Acest sistem este disponibil și pe autobuzele și autocarele Mercedes-Benz și Setra.

Asistentul la viraj se bazează tot pe radar, dar există un singur senzor instalat pe partea pasagerului. El monitorizează o zonă în lateralul vehiculului de până la 3 metri lățime și 12 metri lungime. Avertizările sunt emise de asemenea vizual și sonor.

SurroundView

Dacă nici sistemul precedent nu poate fi montat, din motive tehnice, pe vehiculele mai vechi, soluția este sistemul de asistență SurroundView, cu până la 4 camere video. Imaginile sunt prezentate pe un ecran de 7 inci, individual sau în același timp.

Citește și:

De ce ar trebui să stăm departe de camioane în trafic. Vezi zonele fără vizibilitate

Un salariu minim decent – o nouă politică a Uniunii Europene

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autobuze

Karsan e-Atak autonom își extinde serviciile în Finlanda

Autobuzul electric autonom Karsan e-Atak, de 8 m lungime, primul vehicul fără...

Camioane

PepsiCo România alege autocamionul electric de la Volvo Trucks

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, cumpără primul...

Camioane

Volvo va lansa camioane propulsate cu hidrogen

Volvo Trucks dezvoltă motoare cu combustie care funcționează cu hidrogen. Testele pe...

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...