DAF Trucks introduce sistemul DAF City Turn Assist ca opțiune din fabrică pentru autotractoarele 4×2 FT și 6×2 FTP. Sistemul este proiectat pentru a crește siguranța utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor în timpul operațiunilor urbane.
Sistemul care monitorizează zonele fără vizibilitate este disponibil și ca soluție after-market, putând fi montat ulterior și pe alte camioane.
City Turn Assist avertizează șoferii vizual și auditiv când alți participanți la trafic, de la pietoni și bicicliști la motociclete și autoturisme, se află în zona fără vizibilitate de pe partea pasagerului. Sistemul de monitorizare funcționează la viteze mici, în timpul condusului prin orașe, dar și pe autostrăzi și drumuri naționale, când detectează vehiculele alăturate la schimbarea benzii de circulație.
DAF Turn Assist utilizează tehnologia radar pentru o detectare optimă a obiectelor, chiar și în condiții de vizibilitate precară. Pe partea pasagerului se montează o singură unitate radar cu rază scurtă de acțiune, pe sau în apropierea apărătoarei de noroi din spate. Designul robust al senzorului este proiectat pentru operarea în cele mai grele condiții.
Avertismentele sunt emise pe un ecran LED plasat strategic, pe montantul A de pe partea pasagerului, aproape de oglinda laterală. Când este activat semnalizatorul de dreapta se pot emite și alerte audio, dacă în zona monitorizată se află un obstacol. În fabrică se instalează un sistem complet, compus din unitatea radar, ecran de avertizare și cablajele necesare. DAF City Turn Assist este un sistem opțional oferit pentru capetele tractoare Euro 6 4×2 FT și 6×2 FTP, cu motoare diesel MX-11 și MX-13, dar și pe versiunea electrică CF Electric.
DAF oferă de mai mult timp sistemul pentru versiunile cu volan pe partea dreaptă ale modelelor CF și XF, deoarece legislația din Marea Britanie și Irlanda prevede acest lucru. Tot mai multe orașe din Europa se gândesc să interzică virajul la dreapta pentru camioanele care nu sunt echipate cu acest sistem. De asemenea, acest tip de sistem de siguranță ar putea deveni obligatorii pe toate camioanele noi din 2022.
Comentați?