Postul de televiziune Euronews a prezentat în acest weekend un reportaj despre piața europeană de transport rutier de mărfuri. Documentarul filmat înaintea începerii epidemiei de coronavirus subliniază diferențele dintre șoferii de camion din diversele țări ale UE.În Europa sunt aproximativ 3 milioane de șoferi de camion, care livrează toate mărfurile necesare vieții de zi cu zi. Toți împărtășesc același stil de viață: singurătatea în locurile de parcare, benzinării și pe șoselele nesfârșite.
Dar nu toți sunt plătiți la fel. Iar ce îi diferențiază nu este priceperea sau experiența, ci țara de unde provin. Șoferii estici sunt adesea mult mai prost plătiți decât cei din vest. De exemplu, un șofer din Bulgaria poate câștiga aproximativ 300 de euro pe lună, în timp ce un italian ia pentru aceeași muncă 1.500 de euro.
Companiile de transport profită de salariile mai mici din est pentru a-și crește profiturile. Este o practică cunoscută sub numele de dumping social, care duce la exploatarea lucrătorilor din est și la pierderea locurilor de muncă pentru vestici.
Dar nu doar esticii practică dumpingul social. Companiile din vest își deschid și ele filiale în țările estice, de unde recrutează șoferi. Iar camioanele, deși înregistrate în țările mai sărace, lucrează aproape exclusiv în vest.
Acest reportaj Euronews subliniază că în Europa există în acest moment la multe realități în industria de transport. Iar realitățile companiilor de transport și ale șoferilor de camion sunt de multe ori în contradicție. Vezi mai jos documentarul.
Citește și:
Transportatorii vestici cer ca Pachetul Mobilitate 1 să fie adoptat urgent
Ce pași mai sunt de urmat până la adoptarea Pachetului Mobilitate 1
Raportorii TRAN au recomandat ca Pachetul Mobilitate 1 să fie aprobat fără amendamente
Federații patronale din 10 țări europene cer reevaluarea Pachetului Mobilitate 1
Traficul la frontiere, redus cu peste 90% în primele zile ale lunii mai
Comentați?