UNTRR 4 scenarii posibile pentru viitorul industriei de transport rutier
Home Noutati Ce pași mai sunt de urmat până la adoptarea Pachetului Mobilitate 1
Noutati

Ce pași mai sunt de urmat până la adoptarea Pachetului Mobilitate 1

26

UNTRR a prezentat astăzi ce pași mai sunt de urmat până la adoptarea Pachetului Mobilitate 1, setul de legi care va influența decisiv modul în care se va desfășura transportul intracomunitar în următorii ani.În cadrul reuniunii extraordinare a Comisiei de Transport și Tursim (TRAN) a Parlamentului European de astăzi a fost anunțată poziția Consiliului UE privind Pachetul Mobilitate 1. După acest anunț urmează să înceapă a doua lectură a Parlamentului European. Comisia TRAN va dezbate recomandările raportorilor pentru a doua lectură a dosarelor Pachetului Mobilitate 1 în cadrul reuniunii sale din 28 aprilie 2020.

Reamintim că pe 7 aprilie 2020, Consiliul UE și-a adoptat poziția cu privire la cele 3 dosare ale Pachetului Mobilitate 1 (detașarea șoferilor, timpii de conducere și perioadele de odihnă / tahografe și acces la piață) și la propunerea ”Informații electronice de transport de marfă”. Aceste poziții ale Consiliului reflectă acordul informal la care s-a ajuns cu privire la aceste dosare în decembrie 2019.

Primirea poziției Consiliului privind Pachetul Mobilitate 1 a fost anunțată oficial în plenul Parlamentului European din 17 aprilie 2020 și a fost trimisă Comitetului TRAN pentru a doua lectură.

Următorii pași până la adoptarea Pachetului Mobilitate 1

– după anunțarea oficială a poziției Consiliului privind Pachetul Mobilitate 1, Parlamentul European începe cea de a doua lectură a Pachetului Mobilitate, procedură care durează 3 luni:

  • prezentarea proiectului de recomandări pentru a doua lectură va avea loc pe 28.04.2020: Raportorul (în mod normal, același deputat care a întocmit raportul pentru prima lectură) elaborează un proiect de recomandare care trebuie prezentat de comisia competentă (comisia competentă de la prima lectură) în plen, prin care se propune aprobarea, modificarea sau respingerea poziției Consiliului în primă lectură.
  • termenul limită pentru depunerea de amendamente este 12/05/2020: Proiectul de recomandare include amendamentele propuse de raportor. Doar membrii titulari sau supleanți ai comisiei TRAN pot depune propuneri de respingere și amendamente suplimentare. Cu toate acestea, în a doua lectură există anumite restricții suplimentare privind admisibilitatea amendamentelor, iar Președintele TRAN și Președintele Parlamentului decid cu privire la admisibilitatea amendamentelor din comisie și, respectiv, din plen. Decizia lor este definitivă. În cazul în care după prima lectură au loc noi alegeri, iar Parlamentul nu a solicitat Comisiei să transmită din nou propunerea sa Parlamentului, aceștia pot hotărî derogarea de la restricțiile privind admisibilitatea.

– Vot in TRAN privind pachetul mobilitate (începând din luna iunie): Comisia TRAN va decide, cu majoritate simplă (adică majoritatea voturilor exprimate). După votul în comisia TRAN, recomandarea este supusă la vot în plen.

– sesiune plenară (începând din iulie 2020): Recomandarea pentru a doua lectură adoptată de comisia TRAN și, în cazul unui acord în a doua lectură, textul acordului provizoriu, sunt supuse la vot în plen. Pot fi depuse amendamente suplimentare și în ședința plenară, însă doar de comisia TRAN, de un grup politic sau de cel puțin un număr de deputați care reprezintă pragul redus (cel puțin 38 de deputați).

  • În cazul în care nu sunt prezentate sau adoptate cu majoritate calificată amendamente sau propuneri de respingere, Președintele anunță că Pachetul Mobilitate 1 a fost în fine adoptat. În aceste cazuri nu se recurge la un vot formal.
  • În cazul în care poziția Consiliului este respinsă de plenul PE, procedura poate fi relansată doar printr-o nouă propunere a Comisiei.

Sursa: UNTRR

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Noutati

Bugetul CFR pe 2024, aprobat

Bugetul CFR pe 2024 a aprobat de Guvern, cu o alocare de...

Noutati

Amenzi de până la 100.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor RO e-Transport

Sistemul RO e-Transport reprezintă o componentă esențială a efortului de digitalizare la...

Noutati

Reglementări mai stricte privind emisiile de CO₂ pentru camioane și autobuze

În viitor, în UE se vor aplica reglementări mai stricte privind emisiile...

Noutati

Statistici APIA pentru aprilie 2024

Vehiculele comerciale ușoare și minibusurile au înregistrat în aprilie 2024 o creștere...