Renault Trucks a terminat anul 2018 cu un volum total de 54.868 de vehicule vândute, cu 10% mai mult decât în anul precedent. Producătorul francez și-a îmbunătățit cota de piață în segmentul de peste 16 tone cu 0,2%.Pentru Renault Trucks, 2018 a fost al patrulea an consecutiv de creștere a vânzărilor. Compania a vândut 23.581 de vehicule în Franța (+10,1%), 26.830 de unități în restul Europei (+13,5%) și 4.457 de camioane în restul lumii (-8,8%).
Renault Trucks a înregistrat anul trecut o cotă de piață în Europa de 6,2% în segmentul 6-16 tone și 8,9% în cel de peste 16 tone. În Franța, compania rămâne lider de piață cu 28,1% din vânzări.
Tot în 2018, Renault Trucks a înregistrat și o creștere de 23% a vânzărilor de camioane rulate (8.500 de unități). Acesta este un segment strategic pentru companie, care a deschis în 2017 fabrica de recondiționare în Bourg-en-Bresse. Anul trecut, 400 de camioane au fost modificate după cerințele clienților, față de 230 în 2017. Scopul Used Trucks Factory, care produce în prezent modelele T X-Road și T P-Road, este de a ajunge la 10% din vânzările totale de camioane rulate.
Și divizia after-sales a raportat un progres de 5% în vânzările de piese de schimb și o creștere sănătoasă a numărului de contracte de service. Cu 32.000 de vehicule, rata de penetrare a contractelor de service a crescut cu 5% în 2018, până la 23,6%. 60.000 de vehicule ale producătorului beneficiază în prezent de contracte de întreținere sau garanție extinsă. De asemenea, garanția la piesele de schimb montate în centrele de service autorizate a fost extinsă la 2 ani, fără limită de kilometraj.
Cu privire la viitor, Renault Trucks investește în îndeplinirea limitelor setate de UE pentru emisiile de CO2. La finalul lui 2018, compania a anunțat lansarea versiunilor 2019 ale modelelor T, D și D Wide, cu consum redus cu până la 7% față de versiunile precedente. Renault Trucks continuă și cercetările cu vehiculul laborator Optifuel Lab 3, cu scopul de a reduce consumul de carburant al camioanelor grele cu 13% până în 2020.
Nu în ultimul rând, compania va lansa în acest an camioanele grele electrice D Z.E. și D Wide Z.E., pe lângă modelul ușor Renault Master Z.E., care se distribuie deja în rețeaua europeană.
Comentați?