locuri de parcare sigure pentru camioane studiu CE Restricția de duminică pentru camioane
Home Camioane Deficit de 400.000 de locuri de parcare sigure pentru camioane în UE
CamioaneServiciiTransportatori

Deficit de 400.000 de locuri de parcare sigure pentru camioane în UE

57

Un studiu publicat recent de Comisia Europeană arată că în UE există un deficit de 400.000 de locuri de parcare sigure. Infracțiunile legate de transportul de mărfuri sunt mai frecvente ca oricând, iar aproximativ 75% dintre aceste incidente se petrec când camioanele sunt parcate în locuri nesigure.Majoritatea celor care circulă pe autostrăzile din UE au fost martorii parcărilor de camioane supraaglomerate, în care camioanele sunt parcate pe bretelele de intrare și ieșire din parcare. Este o situație extrem de periculoasă pentru siguranța rutieră, dar și foarte inconfortabilă și stresantă pentru șoferi. Dar și pentru proprietarii mărfurilor, deoarece aceste locuri nu oferă în general nicio protecție împotriva spargerilor și furturilor.

Șoferii nu au altă opțiune decât să oprească atunci când expiră timpul maxim de condus, iar atunci merită un loc de parcare și odihnă sigur și confortabil. În contextul în care autoritățile europene încearcă să îmbunătățească mediul de lucru al șoferilor, CE a lansat un studiu care să propună soluții în acest sens.

Studiul a descoperit că standardele prezente pentru siguranța parcărilor variază mult și multe dintre domenii nu sunt auditate. Studiul a mai arătat că deseori nu este posibilă rezervarea din timp pentru aceste locuri de parcare sigure.

Ca răspuns, studiul propune un standard comun pentru siguranța parcărilor, EU-Parking, Acesta va avea patru trepte de clasificare (Bronze, Silver, Gold și Platinum), în funcție de serviciile disponibile. Se mai propun și proceduri de auditare a parcărilor, sisteme de rezervare și ghiduri practice și financiare pentru cei care vor să dezvolte locuri de parcare sigure.

În plus, CE a creat un grup de experți care să implementeze și promoveze mai departe rezultatele acestui studiu. Grupul de experți include șoferi, sindicate, transportatori, producători de camioane, expeditori, proprietari de mărfuri, companii de asigurare, furnizori de tehnologie, auditori, operatori de parcări și autostrăzi. Grupul se va reuni în premieră la 2 aprilie 2019.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Demonstratorul tehnologic autonom Freightliner eCascadia

Daimler Truck își propune să ating ținta de a produce camioane cu...

Camioane

Renault, electrificare pe șantiere

Cu ocazia salonului Intermat, producătorul francez anunță lansarea primului vehicul de șantier...

Camioane

Euro NCAP, detalii despre primele teste de evaluare a siguranței camioanelor

Euro NCAP anunță în mod oficial o etapă importantă în dezvoltarea către...

Camioane

Scania câștigă pentru a noua oară testul comparativ Green Truck

În fiecare an, producătorii de camioane grele din Europa sunt invitați la...