Renault Trucks a început să comercializeze modelul T X-Port, bazat pe un model Euro 6 cu motor de 11 litri, dar convertit și certificat Euro 3, destinat piețelor din Africa și Orientul Mijlociu.Această retrogradare pare ciudată la prima vedere, dar are și o justificare. Un camion Euro 6 condus fără AdBlue suferă pagube ireparabile, iar emisiile sale devin echivalente cu ale unui model Euro 0. De aceea, retrogradarea este practic o promovare la standardul Euro 3, valabil încă în Africa și Orientul Mijlociu.
Fostele camioane Renault T Euro 6 sunt convertite în modele T X-Port Euro 3 la unitatea specializată Used Trucks Factory din Bourg-en-Bresse. Conversia începe prin demontarea componentelor Euro 6: eșapamentul și sistemul AdBlue. Acestea sunt trimise în rețeaua de reciclare a producătorului.
Operatorii de la Used Trucks Factory instalează apoi componentele Euro 3 și consolidează sistemele de filtrare. Software-ul și documentația producătorului sunt actualizate, permițând vehiculului să fie recunoscut în rețea cu noile sale caracteristici.
Montarea de filtre de aer și de motorină speciale sunt necesare pentru adaptarea la noul mediu, caracterizat de drumuri în mare parte neamenajate și carburant de calitate mai slabă. În plus, garda la sol este crescută cu 3 cm în partea din față și 2 cm în spate.
După conversie, nivelul de emisii și performanța motoarelor modelelor Renault Trucks T X-Port sunt certificate de UTAC, o organizație internațională independentă. Vehiculele beneficiază de o perioadă de garanție de 12 luni din partea producătorului. Garanția acoperă toate incidentele legate de motor, cutie de viteze și axe.
Comentați?