Poșta Română vrea să continue procesul de digitalizare început în această vară. Reamintim, atunci a început să amplaseze în oficiile poștale primele cutii poștale digitale din toată țara pe model easybox, dintr-un total de 3.000.
Acum, Poșta Română consultă piața și cere oferte pentru a achiziționa alte 3.000 de lockere. Precum și o linie de sortare automată a coletelor. Prin intermediul acestora vrea să recâștige cotă de piață și să devină mai competitivă.
Din cele 3.000 de cutii digitale, 2.000 vor fi amplasate în exteriorul oficiilor poștale din toată țara și 1.000 în interiorul acestora. Linia de sortare automată a coletelor va fi amplasată în cadrul Centrului Regional de Tranzit București.
Digitalizarea, prioritate pentru Poșta Română
”Inovarea prin intermediul utilizării tehnologiei informației și comunicațiilor este un factor decisiv în dezvoltarea furnizorilor de servicii poștale, prin îmbunătățirea proceselor și calității, în concordanță cu nevoile clienților astfel încât să redreseze impactul evoluțiilor recente ale pieței marcate de scăderea traficului trimiterilor de corespondență și creșterea volumelor de colete”, se arată în cele trei caiete de sarcini.
Cutia poștală digitală va fi prevăzută cu ecran tactil de dimensiuni mari (minim 15”, maxim 17”). Acesta va fi utilizat și pentru promovarea și vânzarea altor produse și servicii furnizate de Poștă.
Compania vrea să organizeze întâlniri individuale directe sau să corespondeze electronic cu fiecare companie interesată, care a depus propunerea tehnică și financiară. Soluția tehnică și financiară va fi propusă de fiecare operator economic participant în funcție de tipul de tehnologie dezvoltat de acesta.
Achiziția liniei automate de sortare a coletelor este parte din programul amplu de investiții al Poștei de dezvoltare și modernizare a tehnologiilor utilizate în relația cu clienții. Odată instalată, aceasta ar trebui să optimizeze fluxul de colete, transportul, să reducă timpii de circulație a coletelor, să diminueze efortul uman, să îmbunătățească condițiile de muncă ale salariaților, și să reducă din costuri.
Poșta Română își dorește ca alimentarea liniei de sortare să se realizeze fie prin intermediul unui sistem automat de benzi transportoare, fie cu ajutorul unor roboți autonomi, direct de la mijlocul de transport, dar, în același timp, să poată fi alimentată și manual.
Linia de sortare
Prin achiziția liniei de sortare, Poșta Română vrea să implementeze standardul operațional Z+1, să-și majoreze cota de piață, să-și crească veniturile și să își maximizeze profitabilitatea pe segmentul de colete, în condițiile în care comerțul electronic a crescut enorm în România, cu un puternic efect asupra pieței locale de curierat și servicii poștale.
Beneficiile ar fi multiple, potrivit sursei citate, respectiv:
- reducere de costuri de prelucrare și implicit al tarifelor practicate pe termen mediu și lung;
- creșterea satisfacției clienților;
- eficientizarea activității de prelucrare și transport;
- îmbunătățirea calității serviciilor furnizate;
- recâștigarea cotei de piață pe segmentul de colete;
- practicarea unor tarife concurențiale pe piața de profil;
- optimizarea operațională a fluxului de sortare și tranzit;
- obținerea unui standard operațional Z+1;
- creșterea competitivității și dezvoltarea liniilor de business ale companiei;
- creșterea traficului de colete;
- creșterea veniturilor;
- îmbunătățirea imaginii Companiei Naționale „Poșta Română”;
- îmbunătățirea condițiilor de muncă ale salariaților.
Compania Națională „Poșta Română” spune că se confruntă cu provocări majore externe și interne pe segmentul de „Coletărie”, și anume: intensificarea concurenței prin creșterea numărului de competitori și investiții majore ale competitorilor deja existenți pe piață, în: logistica, IT, retehnologizare și digitalizare (proiecte cu caracter inovativ).
Investiția în primele 3.000 de lockere amplasate în această vară fusese anunțată încă din februarie și face parte din strategia investiţională de modernizare şi digitalizare a companiei, cu finanţare externă de 40 milioane de euro.
Aceste noi proiecte sunt susținute de o echipă de consultanță externă condusă de Gian Sharp, care, în calitate de fost CEO al DHL România și Cargus, are o experiență semnificativă pe piața internă de curierat.
Comentați?