Producătorul de anvelope Michelin a emis o serie de sfaturi pentru companiile de transport nevoite să-și țină o parte din camioanele din flotă parcate o perioadă mare de timp.Încetinirea sau oprirea totală a activității industriale în Europa a făcut ca piața de transport marfă să scadă cu aproximativ 60%. Din această cauză, multe camioane ale companiilor de transport au fost trase pe dreapta. Conform UNTRR, aproape 80% dintre companiile românești sunt nevoite să țină parcate o parte din camioanele din flotă.
Michelin Marea Britanie a emis o serie de sfaturi pentru a întreține optim camioanele ce urmează a sta parcate mult timp. ”Nicio anvelopă nu este proiectată pentru a susține la infinit greutatea unui camion parcat. Este esențial ca operatorii să urmeze câțiva pași pentru a se asigura că vehiculele pot reveni rapid în circulație atunci când volumele de marfă vor reveni la normal. Și asta fără înlocuiri costisitoare de anvelope”, spune Rob Blurton, inginer Michelin.
Pregătirea înaintea parcării
Pentru a pregăti vehiculul pentru o parcare de lungă durată, Michelin recomandă verificarea defectelor vizibile (tăieturi și umflături) și a presiunii tuturor anvelopelor. Dacă presiunea unei anvelope este mai mică cu până la 1 bar, trebuie căutate cauze vizibile. Dacă nu se găsește nimic, anvelopa se umflă la presiunea recomandată.
Dacă presiunea anvelopei este mai mică cu peste 1 bar, anvelopa trebuie demontată și verificată atent pentru defecte interne. Același lucru este valabil și pentru roțile duble. Operatorii ar trebui de asemenea să verifice fiecare valvă și dacă acestea au căpăcele.
În timpul parcării
La fiecare patru luni de staționare, un vehicul ar trebui condus prin parcare. Dacă spațiul este limitat și mașinile nu pot fi mutate, anvelopele ar trebui rotite un sfert de rotație. Totuși, înainte de a muta un vehicul, verificați din nou dacă vreo anvelopă este dezumflată. În acest caz, urmăriți sfaturile de mai sus.
Înainte de reintrarea în serviciu
Presiunea anvelopelor la rece trebuie verificată și ajustată conform recomandărilor producătorului.
”Noțiunea de parcare pe perioade lungi nu este familiară operatorilor, cu excepția celor care dețin vehicule de patrimoniu sau care sunt utilizate sezonier, precum pluguri și sărărițe. Protejarea anvelopele este foarte importantă în această perioadă, pentru ca vehiculele să poată reveni oricând pe șosea”, a concluzionat Blurton.
Citește și:
Michelin lansează gama X MULTI ENERGY
Comentați?