Liebherr și Designwerk au dezvoltat primele betoniere 100% electrice, cu mixere de 10 și 12 metri cubi montate pe șasiuri cu 5 axe. Primele operațiuni sunt planificate pentru clienții Holcim și KIBAG, în Elveția.Modelele ETM 1005 și ETM 1205, montate pe șasiuri de la Futuricum, vor transporta cantități mari de beton la șantiere, silențios și fără emisii. Cum distanțele între fabricile de beton și șantiere sunt relativ scurte, această aplicație este adecvată pentru mobilitatea electrică. În plus, vehiculele revin după fiecare cursă la fabrică, unde poate fi instalată infrastructura de încărcare. Totuși, datorită bateriilor de mare capacitate, reîncărcarea este necesară în mod normal doar peste noapte.
Șasiul Futuricum este extrem de puternic, echivalent cu 680 CP, putând face față lejer greutății betonului. Recuperarea energiei la frânare sau în porțiunile de coborâre suplimentează autonomia și reduce costurile de operare și de întreținere.
Sistemul electric de propulsie al mixerului este dezvoltat de Liebherr și ZF. Pentru prima dată, șasiul și suprastructura sunt alimentate de la bateriile de tracțiune, eliminând nevoia de componente electronice costisitoare.
Liebherr lansează primele betoniere complet electrice
Noua generație de suprastructuri electrificate Liebherr oferă și alte avantaje. Sistemul compact de propulsie al mixerului de beton este montat direct, iar eficiența sa asigură un consum de putere redus. În plus, sistemul electric elimină nevoia de furtunuri, conexiuni și pompe hidraulice, deci și riscul de scurgeri.
Suprastructura are un raport optim între greutatea proprie și volumul de transport. Durata de viață proiectată este mare, datorită oțelului foarte rezistent folosit și al designului ergonomic al sistemului de operare și al punctelor de acces. Un sistem de platforme pe ambele părți laterale permite o poziționare flexibilă și atașarea componentelor auxiliare, conform cerințelor clienților.
Toate subansamblurile, șasiurile și mixerele de beton se potrivesc perfect unele cu altele. Distribuția greutății de-a lungul axelor este proiectată pentru o manevrabilitate optimă. Un sistem de management al temperaturii asigură răcirea sau încălzirea componentelor după nevoie.
Comentați?