Grecia are cele mai vechi camioane din UE. Vezi pe ce loc e România

Potrivit datelor ACEA, Grecia au un parc auto național format din 229.000 de camioane. Dintre acestea, nu mai puțin de 225.000 sunt mai vechi de 10 ani. Grecii au mare grijă de camioanele lor, le personalizează și se despart cu greu de ele, când costurile reparațiilor devin prea mari. În aceste condiții, nu este de mirare că Grecia are cele mai vechi camioane din UE, cu o vârstă medie de 20,9 ani.
Pe locul secund în acest clasament este Estonia, cu o vârstă medie a camioanelor de 18,2 ani. Urmează Cehia (17 ani) și Belgia (15,9 ani). România a ”ratat” podiumul, cu o vârstă medie a camioanelor înmatriculate de 15,6 ani.
Alte țări cu medii mari ale vârstei camioanelor sunt Croația (14,9 ani), Spania (14,4 ani), Italia (14 ani) și Portugalia (13,8 ani). Tot peste media UE se mai regăsesc Polonia (13,2 ani) sau Ungaria (12,6 ani).
Cele mai noi camioane din UE
La polul opus, cele mai noi camioane din UE se regăsesc în Austria (medie de 4 ani), Luxemburg (6,5 ani) și Franța (7,2 ani). Urmează Marea Britanie (7,4 ani), Slovenia (8,9 ani), Olanda (9,1 ani). Cu cea mai mare flotă de camioane din Europa, Germania are și ea o vârstă medie mai mică de 10 ani.
Bănuim că printre primele clasate se numără și Suedia, țară cu doi producători de camioane foarte importanți. Din păcate, statisticile ACEA, disponibile pentru anul 2018, nu cuprind și date despre vechimea medie a camioanelor din această țară, ci doar despre autoturisme, vehicule comerciale ușoare și autobuze.
