Germania a adoptat recent strategia privind alimentarea cu hidrogen, care prevede și subvenții consistente pentru camioanele electrice cu celulă de combustie.Germania își propune să devină un model global pentru utilizarea hidrogenului. În acest scop, va investi miliarde de dolari pentru a sprijini producția, stocarea și distribuția de hidrogen, dar și implementarea acestei tehnologii în piață.
Se pune baza pe așa numitul hidrogen ”verde”, obținut exclusiv din energie regenerabilă. El va fi folosit ca bază pentru carburanți, de exemplu pentru a înlocui utilizarea carbunelui, petrolului și gazului natural în industrie și transporturi.
Germania: subvenții pentru camioanele cu hidrogen
Potrivit strategiei Guvernului Federal, utilizarea hidrogenului are un potențial imens în domeniul mobilității, în special în aviație și transport maritim. Alte domenii de utilizare sunt transportul rutier și logistica, după dezvoltarea infrastructurii.
Până în 2023, Germania va oferi subvenții de 2,1 miliarde de euro pentru achiziția de vehicule electrice și 900 de milioane de euro pentru achiziția de vehicule comerciale alimentate cu hidrogen.
Alte 3,4 miliarde de euro vor fi folosite pentru subvenții pentru instrastructura de stocare și de distribuție. Astfel, numărul de stații de alimentare cu hidrogen ar trebui să se extindă rapid.
Germania își propune să fie și un mare producător de hidrogen, și nu doar un importator, ca în prezent. Până în 2030 ar trebui construite mai multe fabrici de generare a hidrogenului. Ministerul Federal de Transport a investit deja peste 700 de milioane de euro, în special în cercetare și dezvoltare. Promovarea hidrogenului și tehnologiei celulei de combustie în transporturi va fi un alt pilon al pachetului de stimulente.
Guvernul german și-a asumat faptul că o mare parte din hidrogenul necesar va fi importat în viitorul apropiat. În acest scop a fost semnat și un acord cu guvernul marocan pentru prima facilitate de producție de hidrogen din această țară africană.
Citește și:
Daimler va oferi doar camioane și autobuze electrice din 2039
Primele camioane Scania alimentate cu hidrogen
Comandă pentru 20 de autobuze Solaris cu hidrogen
Nikola TRE va fi produs la fabrica Iveco din Germania
Înmatriculările de mașini electrice au explodat în primul trimestru din 2020
Comentați?