Provocările aduse de noul coronavirus va duce la imposibilitatea implementării pe termen scurt a unei noi legislații, spune FTA, asociația care reprezintă companiile de logistică din Marea Britanie. De aceea, companiile de logistică cer guvernului măsuri urgente pentru prelungirea perioadei de tranziție înainte de părăsirea Uniunii Europene (Brexit).De asemenea, FTA cere suspendarea altor legi locale care vor avea un impact asupra sectorului de logistică.
”Logistica se confruntă cu probleme nemaiîntâlnite, atât în ce privește furnizarea de bunuri pentru funcționarea economiei, cât și reducerea de personal cauzată de îmbolnăviri și autoizolare. Pur și simplu, nu avem o capacitate suficientă pentru a plănui schimbările structurale majore necesare pentru o despărțire cu succes de UE”, a explicat Elizabeth de Jong, Director de Politici al FTA.
Pe lângă prelungirea perioadei de tranziție pentru Brexit, FTA cere Guvernului și suspendarea implementării unor legi locale ce vor afecta operatorii de logistică pe termen scurt. Printre acestea se numără extinderea Zonei de Emisii Reduse pentru camioane și implementarea standardului Direct Vision în Londra, precum și lansarea unor Zone de Aer Curat în Birmingham și Leeds.
”Toate aceste legi noi au nevoie de planificare și implementare în circumstanțe normale. În afară de greutățile actuale, pandemia va avea în viitor un impact major și asupra livrărilor de echipamente, tehnologii și vehicule noi, precum și în abilitatea industriei de a recruta și instrui oameni noi. Logistica este o industrie flexibilă, dar schimbări atât de profunde nu se pot întâmpla peste noapte”, a mai spus reprezentantul FTA.
În schimb, un purtător de cuvânt al premierului Boris Johnson a declarat ieri că guvernul britanic este hotărât să continue negocierile privind viitoarea relaţie cu UE şi nu intenţionează să prelungească perioada de tranziţie.
Citește și:
Comentați?