Dependența oferită de camioanele alimentate cu LNG
Home Camioane Dependența provocată de camioanele alimentate cu LNG
CamioaneTehnologie

Dependența provocată de camioanele alimentate cu LNG

93

Compania spaniolă Delgo Transport, specializată în transport frigorific național și internațional, a cumpărat primul camion alimentat cu LNG în urmă cu un an. În prezent, jumătate din flota de 110 camioane este alimentată cu LNG.

”Când am aflat că Scania produce camioane alimentate cu gaz, 80% din decizie era deja luată. Iar rezultatele de până acum sunt mai bune decât pe hârtie. Consumul este mai mic, la fel și emisiile”, spune directorul general Félix González.

Gonzaléz vede tehnologia LNG ca cea mai bună alternativă prezentă la camioanele diesel. ”Camioanele LNG nu vor fi ultimul pas spre transportul cu zero emisii. Dar tehnologia este foarte avantajoasă și va mai fi utilizată mulți ani de acum înainte”.

Camioanele sunt preferate și de clienții care caută soluții alternative de transport, astfel încât Delgo a putut să adopte la scară largă tehnologia LNG. Camioanele LNG sunt folosite în special pentru transport național și distribuție la câteva lanțuri de supermarketuri din Spania.

Pe lângă investiția în flota LNG, Delgo a instalat și propria stație de alimentare cu gaz natural lichefiat la sediul său principal, din Valencia. Este o strategie care ar trebui ca, pe termen lung, să economisească timp și bani. Compania profită și de rețeaua tot mai mare de stații LNG din Spania și țările învecinate.

Nu există mari diferențe între un camion LNG și unul diesel, în afară de procedura de realimentare. ”Primele impresii sunt foarte bune. Se simte chiar puțin mai bine decât un camion diesel, deoarece motorul este mai silențios. Nu auzi zgomotul tipic de motor diesel, dar se conduce la fel”, spune și șoferul Salvador Sultan Blasco.

Șoferii au beneficiat de instructaj specific pentru camioane LNG, fapt ce a redus consumul flotei. ”Flota din Barcelona a început să utilizeze camioane LNG în iulie 2018. După instructaj, consumul a fost redus cu 2 kg la 100 km”, explică managerul de flotă Rafa Gimeno Ros.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CamioaneNoutati

Deficitul de șoferi de TIR din România acoperit parţial cu personal din Filipine

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mai...

CamioaneNoutati

Preţul camioanelor nepoluante trebuie să scadă la jumătate pentru a concura cu modelele diesel

Preţul camioanelor fără emisii poluante trebuie să se reducă la jumătate pentru...

CamioaneNoutati

IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii

Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din...

CamioaneNoutati

eTruckathon: MAN eTGX evidențiază caracterul adecvat din punct de vedere practic

Douăsprezece camioane electrice, douăsprezece echipe, aproximativ 300 km la putere: acesta este...