Dependența oferită de camioanele alimentate cu LNG
Home Camioane Dependența provocată de camioanele alimentate cu LNG
CamioaneTehnologie

Dependența provocată de camioanele alimentate cu LNG

7

Compania spaniolă Delgo Transport, specializată în transport frigorific național și internațional, a cumpărat primul camion alimentat cu LNG în urmă cu un an. În prezent, jumătate din flota de 110 camioane este alimentată cu LNG.

”Când am aflat că Scania produce camioane alimentate cu gaz, 80% din decizie era deja luată. Iar rezultatele de până acum sunt mai bune decât pe hârtie. Consumul este mai mic, la fel și emisiile”, spune directorul general Félix González.

Gonzaléz vede tehnologia LNG ca cea mai bună alternativă prezentă la camioanele diesel. ”Camioanele LNG nu vor fi ultimul pas spre transportul cu zero emisii. Dar tehnologia este foarte avantajoasă și va mai fi utilizată mulți ani de acum înainte”.

Camioanele sunt preferate și de clienții care caută soluții alternative de transport, astfel încât Delgo a putut să adopte la scară largă tehnologia LNG. Camioanele LNG sunt folosite în special pentru transport național și distribuție la câteva lanțuri de supermarketuri din Spania.

Pe lângă investiția în flota LNG, Delgo a instalat și propria stație de alimentare cu gaz natural lichefiat la sediul său principal, din Valencia. Este o strategie care ar trebui ca, pe termen lung, să economisească timp și bani. Compania profită și de rețeaua tot mai mare de stații LNG din Spania și țările învecinate.

Nu există mari diferențe între un camion LNG și unul diesel, în afară de procedura de realimentare. ”Primele impresii sunt foarte bune. Se simte chiar puțin mai bine decât un camion diesel, deoarece motorul este mai silențios. Nu auzi zgomotul tipic de motor diesel, dar se conduce la fel”, spune și șoferul Salvador Sultan Blasco.

Șoferii au beneficiat de instructaj specific pentru camioane LNG, fapt ce a redus consumul flotei. ”Flota din Barcelona a început să utilizeze camioane LNG în iulie 2018. După instructaj, consumul a fost redus cu 2 kg la 100 km”, explică managerul de flotă Rafa Gimeno Ros.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Camioane

Scania 25P XT, un an de acțiune la mina LKAB din nordul Suediei. Video

Camionul Scania 25P XT, complet electric, este motivul pentru care veteranul de...

Camioane

Holcim se bazează pe Mercedes-Benz eActros 600

Holcim se va baza pe Mercedes-Benz eActros 600 pentru a-și pune în...

Camioane

CRIS-TIM FAMILY HOLDING integrează camionul electric eActros 400 în operațiunile de distribuție

Daimler Truck & Bus Romania continuă programul de testare al camioanelor electrice...

Camioane

Volvo FH Aero este aici. Un nou reper pentru camioanele grele eficiente energetic

Emblematica gamă de camioane FH va avea un nou membru: Volvo FH...